Sunday, June 17, 2007

saya sedar...

iya saya sedar bukan kewajiban sesiapa pun utk menjawab kepada semua pertanyaan atau luahan perasaan saya...saya hanya meluahkan apa yg saya rasa dan sebagai tanda ingatan saya pada mereka2 yg pernah mengenali saya...tidak menjadi satu kewajiban utk sesiapa pun memberi penjelasan atau membalas semua persoalan yg saya utarakan...saya hanya menzahirkan apa yg saya rasa...saya sedar siapa saya utk diberi keutamaan seumpama itu...

saya sedar siapa diri saya cuma saya sukar utk membuang sikap saya yg sering bertanya kabar dan mengingati mereka2 yg mengenali saya dan rapat dgn saya...maaf pada semua kalau itu menyukarkan kalian...

saya akan belajar menerima keadaan begitu, lama kelamaan pasti saya akan terbiasa...berdasarkan kesedaran siapa saya itulah saya telan semuanya dan terima apa2 sajer...saya tiada apa2 hak utk meminta mereka2 memberi perhatian kepada saya...seandainya ada peluang utk saya mendapat penjelasan dan mengetahui apa yg selama ini saya inginkan pasti masa itu akan tiba...berapa lama saya sendiri tidak pasti dan tidak dapat memastikannya...kerana semuanya bergantung pada masa....

saya juga sedar saya tidak sepatutnya merasa apa2 diatas segala yg berlaku...tp saya hanya manusia biasa dan saya juga punya perasaan...itu perasaan saya bukan juga menjadi kewajiban sesiapa pun utk menjaganya...semuanya mmg saya sedar...tp saya masih adalah diri saya...biarkanlah ia begitu selagi mana saya termampu...

No comments: