Tuesday, June 05, 2007

tanpa sedar...

saya terlalu takut utk menghadapi kehilangan...tanpa sedar semakin bnyk yg telah menghilang dr saya...kerana saya terlalu percaya semuanya pasti akan begini selamanya tanpa sedar semuanya semakin jauh dr nyata...saya terlalu takut utk melukakan tanpa sedar saya sebenarnya telahpun melukakan...saya terlalu takut pada kesakitan tanpa sedar saban hari kesakitan itu mendera saya...

saya terlalu mengimpikan ada yg istimewa pada saya tanpa sedar saya sebenarnya mmg tiada apa pun yg istimewa...sehingga sesuatu yg saya anggap istimewa juga tidak membawa apa2 makna pada yg menerima...saya terlalu takut utk merasa apa yg saya rasa ini tanpa sedar inilah perasaan yg bertapak dijiwa saya...

saya terlalu inginkan sebuah kebahagian sebagaimana insan2 lain tanpa sedar ia semakin jauh dr jangkauan...saya mencuba utk tersenyum bahagia tanpa sedar ada yg melihat dalam senyum itu ada sejuta derita...saya berpura2 sgt bahagia tanpa sedar setiap kata2 saya mengundang duka...saya cuba utk tidak mengalirkan airmata tanpa sedar ia menitis jua...

saya merasakan diri saya punyai sifat seorang teman tanpa sedar sebenarnya sifat saya melemaskan...saya menafsirkan apa yg saya rasa tanpa sedar semuanya meleset belaka...pada mereka yg pernah kenal saya pasti mereka tahu siapa saya sebenarnya...saya cuma insan kerdil yg tak punya apa2 utk dibanggakan...saya tahu saya tiada apa2 yg istimewa sbb tu saya tidak layak utk menerima apa sajer yg juga berbentuk isitmewa...mmg tak elok saya merasa diri serendah ini...tp saya tak juga boleh merasa bangga sedangkan mmg tiada apa2 yg hendak dibanggakan...saya cuma ada keyakinan dalam diri saya...bahawa saya harus tabah menempuh segala-galanya dgn rehda...

saya berterima kasih pada mereka yg menerima saya sebagai teman dan ampun maaf saya pohon kerana saya bukanlah seorang teman yg mampu membahagiakan...andainya saya pergi dulu tiada sesiapa yg akan merasa kehilangan kerana saya bukanlah sesiapa...tiada jasa saya untuk dikenang...saya hanya insan yg berhati lara penuh dgn kisah duka...s'pai bila derita ini membelenggu saya...ntahlah saya sendiri tidak dapat menjangka....

No comments: