Tuesday, June 12, 2007

ulang tahun


ntahlah...rasanya mmg tidak akan sama sekali seperti tahun2 yg lalu...kerana apa yg saya miliki dahulu kebanyakannya tiada lagi bersama saya...mereka2 yg mengingati ulangtahun ini juga sudah semakin menjauh dari saya...takut utk terlalu mengharap kerana bimbang akan terluka seandainya ia tidak seperti yg dijangka...

tahun ini saya merasakan tiada ucapan dr Yang lagi...saya memahami kenapa ia begitu jadinya...saya menyedari siapa saya dan akan menyediakan diri saya sebaiknya utk menerima segala-galanya dengan redha...sekurang2nya saya tahu Yang ingat tarikh itu walaupun saat blom tiba waktunya...kesibukan menjalani kehidupan bisa membuat ada masanya kita jd pelupa...tidak mengapa...saya tidak sepenting itu utk Yang sentiasa ingat...saya berusaha memahami dan mengerti...saya tidak marah seandainya itu nnt terjadi...cuma saya pasti akan sedih itu tidak dapat saya nafikan...maaf kalau kesedihan itu juga tidak sepatutnya terjadi...saya tidak dapat menipu hati saya...kerana sejak sekian lama Yang ada bersama2 saya...tahun ini adalah tahun yg ke tiga sejak perkenalan kita saya menyambut hari lahir...jd pasti jauh disudut hati saya ttp mengharapkan sekurang2nya ucapan dr Yang...saya bisa mengerti seandainya itu nnt tiada lagi...

seandainya tiada yg seumpama tahun2 lepas dr Yang, saya mmg akan sedih...seandainya itu bisa membuat Yang dan dia aman damai, tidak mengapa...kebahagian Yang adalah segalanya buat saya...seandainya itu bisa membuat hubungan kalian menjadi lebih utuh, teruskan...hati dan perasaan saya akan saya jaga sebaiknya...saya tahu saya dimana dan siapa jd biarlah hanya saya yg memahaminya...Yang teruskan kehidupan yg bahagia itu utk selamanya...saya hanya sekadar menumpang ruang2 yg ada buat sementara...bila pemilik sepenuhnya tidak mengizinkan lagi saya harus melangkah pergi...walaupun perit dan berat hati saya harus pergi jua...kerana tempat saya bukan disitu...

saya dah ambil cuti utk hari itu...bukan utk membuat sambutan apa2...cuma utk mengelak beberapa perkara yg terjadi tahun lepas saya tidak mahu ia berulang lagi...biarlah saya hanya sendirian dirumah melayan hati dan perasaan saya...itu sebaiknya yg saya fikirkan....



No comments: