Monday, July 02, 2007

benci II

saya bisa terima diri saya dibenci kerana itu pastinya hasil dr sikap saya yg melemaskan dan merimaskan juga perlakuan saya yg mengecewakan dan melukakan...saya mohon maaf atas segala sikap saya yg membuat teman2 kecewa dan hampa...saya akan berusaha memperbaiki diri saya dan belajar dr kesilapan2 lalu agar ianya tidak akan berulang lagi...saya terima segala kebencian itu sebagai satu hukuman atas semua sikap dan perlakuan saya...tp saya tidak dapat menerima hati saya membenci insan2 lain...saya benci dgn sikap benci ini...

kebencian kalian pada saya dapat saya fahami dan saya pasrah menjalaninya...semoga satu hari kalian akan dapat menerima kembali diri ini dan membuang rasa benci pada saya...kebencian kalian berasas kerana semuanya disebabkan sikap saya...tp kebencian saya pada 'dia' hanyalah kerana saya tahu dia SENGAJA 'membuli' saya...kenapa saya begitu...? terlalu hitamkah hati saya...?mengapa kebencian pada dia yg bertapak dihati saya...?perasaan ini bukan baru2 ini menjengah hati saya...tp pada saat dia sendiri mengatakan dia SENGAJA 'membuli' saya...dr cara dia memperkenalkan diri bahawa dia adalah org yg SENGAJA 'membuli' saya suatu masa dulu...saat itu hati saya sgt2 terguris dan perasaan yg cuba saya hindarkan ini semakin hari2 semakin menjengah hati saya...

tidak salah jangkaan saya saat itu dulu...semuanya dilakukan hanya utk menyakiti hati saya...kerana dia sendiri telah menyatakan begitu...dia SENGAJA 'membuli' saya mungkin dgn niat utk menyakiti saya...tp mengapa...?mengapa dia mesti melakukan begitu pada saya...?adakah kerana saya pernah menyakitinya atau saya ada berbuat salah yg tidak saya sedari...?siapa yg dapat memberikan saya jawapan pada persoalan ini...?saya ingin mengetahuinya...saya mmg jenis yg ingin tahu kesalahan saya kerana dr situ saya akan berusaha utk memperbaiki diri saya...dr situ saya tahu nilai dimana diri saya...kalau perlu saya pohon kemaafan atas segala kesalahan saya sehingga mendorong dia dgn SENGAJA 'membuli' saya pasti akan saya lakukan...siapa yg boleh membantu saya...?Tuhan saya pohon drMu bantu saya beri saya jalan dan tunjukan saya siapa yg mampu membantu saya didalam perkara ini...tolong saya tuhan...

sesungguhnya saya mmg benci dgn perasaan benci ini...saya tak mahu membenci sesiapa kerana saya juga tidak mahu diri saya terus2an dibenci ..saya menyedari saya insan lemah yg serba kekurangan...saya sering melakukan kesalahan dan melukakan mereka2 yg berhampiran saya...jutaan kemaafan saya pohonkan dan saya berjanji saya sedang berusaha utk memperbaiki diri saya...semoga kebencian ini tidak terus bertapak dalam hati saya...





No comments: