Monday, July 16, 2007

kenangan...

Mieza....mlm ni tadi saya dengar lagu 'Tiara' dr kumpulan Kris, lama dah lagu tu...rasanya lagu tu popular time kita sekolah dulu...tp saya masih ingat lagu ni sbb lagu tu mmg saya khaskan buat persahabatan kita...terutamanya lirik " Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah...Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata...Engkau jauh meniti puncak...menara gading...Yang menjanjikan hidup sempurna...Tapi aku hanya tunduk ke bumi...Hidup tertekan..." ...kita berpisah selama 11 tahun...dalam tempoh itu ader beberapa kali jer kita berutusan surat...poskad pertama saya terima dr Mieza saat Mieza dah menjejakkan kaki ke London...akhirnya Mieza s'pai juga ke tempat yg diidamkan...

selepas 11 tahun akhirnya kita bertemu semula di sini...di rumah saya ini...Mieza datang dgn suami yg saat itu kalian baru 3 bulan diijabkabulkan...gembira tak terkira sbb kita bertemu semula...berbual mesra dan tiada apa yg berbeza pada Mieza...kali kedua kita bertemu waktu hari raya...waktu itu saya tidak bimbang utk bertemu Mieza dan suami selalu...tp skrg saya terpaksa menjarakan diri dr Mieza dan keluarga di tambah dgn status saya skrg ini saya takut nnt menganggu Mieza...

saya tak pasti samada Mieza tahu atau tidak...tp saya pasti suami Mieza adalah org yg dulu pernah berutusan warkah dgn saya saat kita masih sekolah2 dulu...cuma saya ni mcm biasa la masa sekolah2 dulu saya rapat dgn sesiapa sajer...tp bila mereka dah start bercerita tentang hati dan perasaan saya akan mula menjauhkan diri sbb masih bersekolah saya tidak mahu terjebak...termasuklah suami Mieza dulu...kami sering berutusan surat dan tidak saya nafikan saya gembira setiap kali mendapat balasan surat dr dia...dulu tak mcm skrg ni rumah dah ader internet jd hanya berhubungan dgn surat2 ajer...tambahan pulak dia mmg tinggal jauh di pantai timur...perkenalan kami terjadi masa dia datang menziarahi saudara dia yg sekampung dgn saya...jd dia mmg amat kenal saya...cuma saya kurang pasti dgn rupa paras dia masa itu sbb saya jarang pandang kiri kanan kalau saya berjalan...

saat pertama kali Mieza datang dgn dia ke rumah saya itulah yg saya pasti dia lelaki yg pernah saya juga kenali...ditambah dgn komen suami Mieza mengenai diri saya...dia kata saya bnyk berubah...tak mcm dulu2...dia teramat mengenali saya...Mieza pun kehairanan masa tu, hairan sbb kita tak pernah bersua sekian lama mcmana suami Mieza seolah2 sudah lama mengenali saya...jd saya tidak hairan kalau sekarang ini Mieza mahu menjauhkan diri dr saya...saya tahu sejak selepas saya mengkabarkan tentang status saya skrg ini Mieza sudah jarang sekali menjawab sms dr saya...tak aper saya faham mengapa...saya bukan lagi budak2 saya boleh paham semuanya...saya juga bimbang seandainya kita terlalu rapat pasti saya akan juga nnt rapat dgn suami Mieza...walaupun pertemuan dulu tu sebentar, saya ada melihat sesuatu dimatanya jd mmg elok kalau kita tidak berhubungan....saya tetap akan mendoakan kebahagian Mieza suami isteri dikelilingi anak2 yg comel, skrg dah ader tiga org mungkinkah tahun depan bertambah lagi...?

kemesraan yg suami Mieza tunjukkan pada pertemua kita yg pertama itu mungkin tiada apa2 makna kerana masa itu saya masih punyai seseorang disamping saya...tp seandainya kemesraan itu ditunjukkan skrg ini dalam status saya seperti ini saya bimbang lain jdnya...tambahan pasti akan terimbau kenangan saat kami saling berutusan dulu...dan paling payah bagi saya kerana saya takut nnt dia menyoal saya dgn persoalan yg suatu masa dulu saya tinggalkan begitu saja...semua itu berkemungkinan utk terjadi...sebaiknya kita elakkan sblom ia menjadi nyata...jd saya tidak marah seandainya skrg ini Mieza tidak lagi mahu berhubungan dgn saya...hanya doa dapat saya panjatkan utk kalian berdua dan keluarga...

kenangan kita masa sekolah dulu ttp segar diingatan saya...akan begitu selamanya...kerana kita paling rapat berdua sehingga dipanggil kembar kerana ke mana-mana sajer kita pasti akan berdua...semua kat sekolah tahu kita mmg begitu...s'pai makan burger pun potong dua...hehehe...indah saat itu...jd biar kenangan itu indah utk selamanya...


No comments: