Friday, July 13, 2007

Syukur

sungguh saya bersyukur hari ini kerana semua urusan yg saya lakukan berjalan dengan lancar...dan hari ini kesekiankalinya saya teramat2 bersyukur dan merasai kerahmatan Tuhan pada setiap apa yg telah terjadi dalam hidup saya sekian lama ini...

pernah suatu masa dulu saya merasa apa yg telah terjadi adalah dek kerana Tuhan tidak menyayangi saya dan merasa itu adalah kekurangan dalam diri saya...tetapi hari ini saya kesekiankalinya menyedari inilah rahmat yg saya tidak pernah tahu yg ingin Tuhan beri pada saya...saya bersyukur tidak terkira dan saya tahu kesyukuran saya tidak cukup dgn hanya kata2 dan apa sajer yg saya lakukan...tp saya tahu Tuhan maha tahu betapa saya mensyukuri dgn segala apa yg dikurniakanNya kepada saya...saya harus lebih sabar dan tabah utk menghadapi kehidupan ini...tuhan pasti menguji hambanya kerana Dia tahu hambanya itu mampu utk menjalani segala ujian dan dugaan...Tuhan tidak menguji hambanya dgn sesuatu yg hambanya tidak mampu lalui...semoga saya tergolong dalam hamba Tuhan yg mampu mengatasi segala ujian dan dugaan dgn penuh kesabaran, ketabahan dan ketenangan....semoga Tuhan terus menyayangi, mencintai dan terus merahmati kehidupan saya...

teringat kata2 ni dalam salah satu novel yg saya miliki..."Tapi kalau kau berdoa dan lambat dimakbulkan Tuhan, itu bererti yang Tuhan mahu menduga kau dan kalau doa kau terus tidak ditunaikanNya, itu bererti Tuhan akan memberi sesuatu yang lebih baik dari yang kau impikan. Sebab itulah kau kena bersangka baik pada Allah subhanahu wa taala. Allah subhanahu wa taala sebenarnya lebih mengetahui dan tidak pernah tidak menyayangi kau."





No comments: