Sunday, July 01, 2007

benci

Ya Allah...tolong hindarkan perasaan ini dr hati saya...mengapa saya punyai perasaan ini...tidak pernah rasanya seumur hidup ini saya punyai perasaan benci kepada insan lain seperti ini...sekalipun saya pernah dikecewakan oleh satu2nya lelaki yg selama ini saya sandarkan seluruh kepercayaan dan hidup saya...saya hanya merasa kecewa dan terluka tp saya tidak membenci dia...walaupun tiada lagi kasih sayang saya padanya saya ttp tidak membencinya...bantu saya Ya tuhan...

seandainya dia sendiri tidak menyatakan segala apa yg dilakukan pada saya suatu masa dulu hanyalah kerana sengaja ingin 'membuli' saya, mungkin tidak begini perasaan saya...saya benar2 tidak dapat menerima satu2nya perbuatan 'membuli' yg satu ini, kerana seingat saya tidak pernah saya dgn sengaja menyakiti dia, saya berusaha sebaiknya menjaga tuturkata saya bimbang ader insan2 lain terluka...malang tanpa sedar mungkin saya telah melukakan dia sehingga dia dgn sengaja 'membuli' saya...sukar utk saya percaya bila dia sendiri menyatakan perbuatan 'membuli' itu dulu mmg dia sengajakan...Tuhan tolong saya...buang perasaan ini dr hati saya...mengapa saya begini Ya Allah...saya benci dgn perasaan membenci ini...bantu saya...

sedayanya saya mencuba utk tidak memikirkannya...tp saya gagal kali ini...saya bisa terima segala kata makian dan hinaan atas segala kesalahan saya...tp saya tidak dapat menerima perbuatan dia 'membuli' saya dgn sengaja...seandainya saya tidak tahu itu perbuatan yg disegajakan mungkin tidak begini perasaan saya...maafkan saya...saya insan lemah tidak dapat mengawal perasaan saya...maafkan saya kerana punya perasaan ini pada dia...Ya Allah buang perasaan ini jauh dr hati saya...bantu saya tuhan...

Ya Tuhan mengapa saya punyai perasaan ini...terlalu hitamkah hati saya hingga saya punya perasaan ini...?...saya biasa terima apa saja hukuman atas segala kesalahan saya, sekalipun saya dihindarkan, saya dibuang jauh, saya tidak lagi diterima, saya dicaci dan hina, tp saya tidak dapat menerima perbuatan yg sengaja utk menyakiti saya...tuhan beri saya petunjukmu pasti ada kesalahan saya pada dia sehingga dia dgn sengaja 'membuli' saya dulu...

Ya Allah Ya Tuhan....bantu saya menghindarkan perasaan ini dr hati saya...saya benci dgn perasaan ini...saya tidak mahu membenci sesiapa jua pun...biarlah saya dibuat apa saja asalkan saya tidak membenci dan menginaya sesiapa...Tuhan tolong kurniakan saya hati yg bersih terhindar dr perasaan benci yg sedang berjinak2 utk menapak dihati saya ini...tolong saya Ya Tuhan....












No comments: