Friday, August 15, 2008

hina...

teman...aku tahu dan selama ini sememangnya sedar aku tidak semulia kamu dan teman2mu...sekian lamanya aku mmg cukup sedar...aku tahu tidak segandingan utk aku duduk atau berdiri sebaris dgnmu...

teman aku takpernah lagi memutuskan sebarang persahabatan...dan tak pernah aku impikan ikatan persahabatan terlerai walau bagaimana badai yg melanda sekalipun..ada teman2 lainnya sering berkata aku terlalu sabar dlm melalui dugaan dlm persahabatan dan perhubungan...Tuhan menganugerahkan aku sifat yg satu itu aku bersyukur...

sekali selama umurku ini aku pernah memutuskan perhubungan...dan aku juga tak mengharapkannya bertaut kembali...tp aku ttp mengekalkan persahabatan dan mengharapkan kebahagiaannya dgn insan lain selain aku...

begitu juga seandainya takdir menentukan persahabatan ini terlerai...aku tak pernah berdendam dgnmu teman...kamu ttp seorang yg akan ku kenang kerana aku tak memikirkan apa yg kamu lakukan harini tp mengenang kebaikkan dan kemulaianmu selama aku mengenalimu....kamu insan yg satu2nya hampir dpt memahami aku ini bagaimana orgnya...

teman...aku tahu sememangnya selama ini nilai persahabatanku dgnmu tidak setara mana...tidak dpt digandingkan dgn teman2mu yg mulia lainnya...terima kasih teman kerana memberikan aku penghinaan itu...kerana kamu menyedarkan aku...selama ini aku terlalu bnyk membuang masa membantu teman2 yg menghadapi masalah mereka...menjadi pembantu mereka dan memberikan pendapat dan pandanganku pada mereka...ketahuilah olehmu...mereka semuanya datang dan meminta bukan aku sesuka hati menawarkan bantuan yg tidak seberapanya...aku tak mahu berkata lebih lanjut bimbang nnt akan kamu ungkit dan meragukan keikhlasan ku selama ini...ikhlas atau tidaknya aku hanya Tuhan dan mereka yg memohon bantuan aku dpt menilainya...aku tahu aku tak pernah membantumu dlm apa jua...cuma aku seikhlasnya menerima dirimu menjadi sahabatku...satu harapanku moga persahabatan yg aku hulurkan itu dpt kamu rasakan keikhlasannya...seandainya tidak dan selama ini kamu hanya menerima aku hanya kerana kasihan, juga aku ucapkan terima kasih yg tak terhingga, Tuhan sajer mampu memberikan kamu ganjaran terhadap belas ehsan yg kamu berikan padaku, ehsanmu jua yg memberi aku semangat menghadapi hari2 sukar ku dulu...terima kasih teman.

tak tergambar apa perasaan sebenarnya aku menerima apa yg telah kamu tuliskan....aku hanya cuba menjelaskan apa yg aku mampu, terlalu panjang kisah itu. Aku tak mengonsinya dgn mu kerana tak mahu menganggumu dgn masalah itu dan aku juga tahu masamu utk aku kongsi menceritakan masalah itu sudah tidak ada lagi. sebagaimana yg kamu nyatakan tidak ada pentingnya kisah utk padamu tidak ada kena mengena langsung.

biarlah teman...semuanya sudah berlaku dan sudah begitu takdirNYA...walau pedih dan perit harusku hadapi jua...temperaturemu kali ini mmg telah ku lihat bahangnya...cuma aku tak tahu puncanya dr mana mungkin juga sikapku yg kabur dimindamu itu membuat iya jd begitu...maafkan aku....

terima kasih teman kerana selama ini memberikan aku izin memanggilmu dgn gelaran itu...dan sekali lagi aku mohon kemaafan dlm selama kita menjalinan persahabatan aku tak dpt menjadi teman yg sempurna dan semulia kamu...aku ttp aku yg hina lagi kurang sempurna...terima kasih teman.







No comments: