Thursday, August 14, 2008

luahan rasa...

lama tul tak menulis kat sini....sejak dua menjak ni mcm2 hal berlaku...ada suka ada duka...ramai kenalan baru dan kenalan lama yg semakin mesra...ramai adik2 yg mendekat dan semakin mesra..berkongsi bermcm2 kerenah dan kisah kehidupan derang...aku jd pendengar setia dan cuba bantu yg termampu...

sehingga ke hari ni mereka yg melibatkan aku dlm kisah kehidupan mereka secara langsung tak pernah menyalahkan aku dlm apa sajer pendapat dan pandangan yg aku berikan...ada antaranya yg dpt membuat keputusan dgn bantuan dan cara aku membantu mereka...bukan nak berbangga sbb bercerita ni...cuma nak menyatakan seandainya mmg sikap dan kelakuan ku ini tidak buleh dipercayai mana mungkin mereka mahu berkongsi segala yg menjadi rahsia peribadi mereka dgnku...

terpulang apa sajer yg selain dr itu mahu menganggap aku aper...aku tak mampu megawal semer fikiran insan lainnya...dan manusia hanya akan fikir apa yg mereka fikir...tak berkemampuan utk ku ubah mereka....terserah....

aku juga tak berupaya memaksa sesiapa sajer utk mempercayai kata2 ku...sekiranya aku benar satu hari kebenaran itu pasti akan nyata...jika sebaliknya takkan selamanya aku mampu melindungkan semua....

Andai Ini TakdirNYA....harus ku lalui dgn tabah...semoga kesabaran ku masih bersisa...




No comments: