Saturday, August 30, 2008

Ramadhan Datang Lagi

Ramadhan datang lagi...begitu banyaknya kenangan diRamadhan yg lalu...terimbau kembali satu persatu terutamanya waktu sahur dan berbukaku berteman dulu...bertahun juga kini ku laluinya sendiri...tak ada persiapan apa yg dibuat utk menyambut puasa...tak seperti perancangan awal...kalini nmpk gayanya berbuka dgn popia goreng dan tauhu sumbat lagi la...menu2 lain blom saya nmpk mampu membukak selera...mungkin jangankan tidak karipap...cadangan aritu nak buat bakso utk first day berbuka...nmpk gayanya tak jd sbb saya tak berbuka dikampung utk pertama hari puasa...cuma dah merancang dgn abg utk sesama berbuka ramai2 pada 13hb September hingga 16hb September...abg blk dr KK utk puasa...

hmmm...puasa kebelakangan ini aku gagahi sendiri...mungkin kerana saya susah utk mkn waktu sahur menjelang petang menunggu waktu berbuka adakalanya saya tak daya utk buat apa2...ada masanya nak angkat kaki pun tak larat...mcm org sakit tenat...dulu tak mcmtu sgt tp lately semakin menjadi2...mungkin kali ni saya perlu mkn lebih vitamin dan minum glukos sblom habis waktu imsyak dan selang 2-3 hari saya perlu paksa juga utk mkn nasi. waktu berbuka dan sahur..mungkin sbb saya tak makan nasi langsung tu yg buat saya lemah...

apa2 pun saya mengharapkan kehadiran Ramadhan kali ini mampu mengubat segala derita dijiwa...segala sakit dan pedih luka yg ada pergi la segera...semogabersama terbit fajar Syawal saya dapat melupakan segalanya...








No comments: