Thursday, August 21, 2008

pertama kali

pertama kali saya rasa buhsan sungguh bila ada org yg tak renti2 mesej mintak nombor phone...kalo saya nak kasi sekali mintak saya dah kasi...tp kali ni saya mmg keberatan terutama bila tau status org itew...

lemas sungguh rasanya...nak sembang2 dgn kawan2 pun jd susah...apa sajer alasan yg saya kasi nnt akan ditanyanya...mlm ni saya kata nak tido awal sbb esok nak berangkat awal pagi...bila dia nmpk saya kat tmpt sembang2 tu dia buleh tanya lak kenapa masih tak tido...hmmm...suka ati saya la nak tido ke tidak...itu saya ckp utk nak mengelakkan dia dr dok mesej saya jer....saya nak gak sembang dgn kawan2 lain...derang tak desak saya mcm dia...jd saya selesa dgn derang...

taknah saya rasa buhsan mcm tu...ni pertama kalinya...ada ajer menda yg dia kata nak tanya...tp takmo ckp kat tmpt sembang2 tu nak suh saya miscall dia..hmmm...takmo saya main dgn api...masa time JP dulu saya pun tak berani sbb tu saya tamatkan sebarang hubungan dgn dia...walau dia masih email...tp tak lagi sms or calling...sbb dia tau saya tak akan reply n answer dia kalau dia call....

saya ni dah sentiasa tak elok dimata org jd saya tak mahu tambah lagi keburukkan diri saya dgn main api...esok kalo terbakar hangus saya juga bukan org lain...mak saya juga yg akan bersedih...jd dr perkara mcm tu terjadi saya rela saya di anggap sombong atau apa sajer...terpulang pada org yg mahu menilai saya...saya tak berupaya menghalangnya...kerana mmg diri saya yg menjadi penyebab org sentiasa menilai saya dgn darjah dan peratusan yg rendah...mmg dah disitu duduk saya...saya terima semuanya...

harapan saya moga selepas saya kembali org itew akan berhenti dr terus membuhsankan saya...letih juga rasanya bila terjadi mcm itu...





No comments: