Monday, February 16, 2009

Lega...

Alhamdulillah...keadaan saya semakin membaik...arapan saya semoga keadaan ini berterusan utk selamanya selagi ada nyawa dibadan...penyakit memang mudah datang tp utk nak pergi tu terlalu lambat dan memenatkan...

penat rasanya menjadi org yg tak sihat...zahir kalo dilihat tak nmpk aper2...tp rasanya hanya saya yg tahu...tiap penyakit ada ubatnya yg pasti kena usaha...tu la yg sentiasa diperkatakan mak dan mereka yg sayang dan berusaha membantu saya dlm usaha memulihkan kesihatan saya...ternyata sayang benar mereka kat saya...terasa diri begitu berharga dan disayangi...untung saya punya mereka yg sayang saya sebegini sekali...

letih saya rasa bila semer yg saya biasa buat terpaksa saya harapkan org lain utk buat...kadang rasa tak puasati tp apakan daya saya, terpaksa bersabar dan terima usaha mereka seadanya selagi saya tak dibenarkan buat sendiri segala perkara yg seblom ini saya lakukan sendiri....

syukur hari ini saya mampu utk tidak membaringkan diri saya sedari awal pagi td spai saat ini...kalo tak saya leh dikatakan hampir 24jam akan sentiasa berbaring dan memejamkan mata saya...terlalu lemah saya rasa...paling membosankan bila org tgk saya dlm keadaan itu, sbb saya bukan jenisnya yg begitu, seblom ini mereka lihat saya seorang yg aktif dan tak reti duduk diam, pergerakan saya tak terduga dek mereka, tp skrg ni semernya terbatas...hmmmm...

saya sebenarnya sgt benci bila melihat org melihat saya dgn rasa simpati, tp dlm keadaan ini saya harus terima semernya...saya sebenarnya tak suka bukan apa sbb saya akan menjadi rasa semakin lemah bila org tgk saya dgn sedemikian...tp buat masa ini saya terima bak kata mak...sabar jer la dulu masa tak sihat ni, biarlah org buatkan semer...bnyk perkara yg saya tak suka waktu sakit ni terpaksa saya tahankan...semoga semer ni cepat berlalu dan saya menjadi diri saya yg seperti dulu semula....Aminnnn....





No comments: