Saturday, February 21, 2009

terjual

terjual la tak lama lg umah saya di KL...smlm adik call katanya jiran lama saya kat sana nak beli umah tu utk anak dia...smlm saya dah setuju dgn harga dan esok derang akan gi tgk umah...lg pun esok adik akan amik semer barang dlm umah tu bawak blk kg n setghnya dia nak bawak kat umah dia...ikut mak semer suh bawak blk kg jer sbb dia sayang barang2 saya tu...tp nak wat camner dah adik nak sebahagiannya...kasi dia jer la...sok saya nak dok umah saya sendiri ada rezeki beli jer la lain...buat masa ni saya takleh nak pk bnyk2 sgt jd saya ikut jer la kehendak derang yg bantu2 saya tu...terutama adik...dah berapa kali dia turun naik ke KL nak uruskan semer tu...termasuk urusan jualan umah tu pun saya mintak dia yg setelkan dgn pembeli tu...

saya dah takleh nak gi umah tu jd saya pasrah jer la dgn apa yg derang dah bantu saya...arap2 barang2 peribadi saya jer la jgn ada yg ilang dan nak...itu berat sikit la saya nak kasi nnt...setakat barang2 umah mcm tv, kerusi meja, almari n peralatan umah semer tu takper la...

mak semampunya nak jdkan umah dia mcm umah saya sbb nak kasi saya selesa...cian gak kat dia...saya berusaha idup seadanya sementara saya kat umah dia ni...maklum jer la saya pun tak sihat sgt lg jd nak semer menda mcm dirumah saya tu mmg payah la...yg penting bilik saya cukup dgn segala barang peribadi saya dah sgt baik bagi saya...tak lama rasanya saya tinggal dgn mak...nnt dah sembuh saya akan meneruskan dgn segala apa yg dah saya rancangkan...moga semernya berjalan lancar dan Tuhan mempermudahkan segala urusan kebaikan yg nak saya lakukan...

Alhamdulillah harini fenin saya mmg kurang sgt cuma saya rasa saya migraine jer ni....panas sgt cuaca mmg migraine saya mudah menyerang...harini derang kemas umah mak sbb esok barang2 saya dr KL akan spai...saya mampu tgk jer la td nak beriya2 tolong saya masih tak mampu...mmg saya dilarang utk berlasak2 sgt...jd tolong yg ringan2 jer la...tu pun sejam tolong 2 jam kena rehat...kalo tak fenin saya mula la menjenguk2...

arap2 segala urusan penjualan rumah saya selesai sebaiknya...monday saya akan call lawyer saya utk uruskan segalanya...arap2 pembeli tu nak guna lawyer saya jd urusan makin mudah...kalo selesai bab umah ni lega saya satu perkara...tinggal nak tumpu pada saya berubat jer lg...skrg ni dah tertangguh seminggu lebih sbb bnyk urusan kena selesaikan dulu...kat sana nak berhubung susah sgt tu yg buat payah...kalo ada line tepon mudah sikit...keadaan tu yg buat perhubungan langsung putus...saya dah lah tak dibenarkan kuar2 sgt...

semoga semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan buat saya..cukuplah kesakitan yg makan masa utk saya sembuh ni ajer yg buat semuanya sukar utk saya...sbb semer urusan saya yg perlu uruskan sendiri...saya mmg kurang suka mengharapkan org dlm segala urusan saya...dr sekecil2 perkara sehingga sebesar2nya...saya lebih senang utk uruskan sendiri...dah gitu saya nak wat camner lg....hmmmm....




No comments: