Monday, February 23, 2009

pindah...

akhirnya...urusan memindahkan barang2 saya selesai...cuma masih blom selesai mengemas...maklum takleh nak buat beriya2...jd lmbt sikit selesainya...bnyk yg masih dlm kotak and malas nak bukak melainkan nnt dah duduk umah baru...skrg ni bukak yg ari2 pakai jer...cadar2, langsir2, bantal dan semer perhiasan rumah terus simpan, sbb tak mungkin akan bukak dan pakai masa kat umah mak ni...saya pakai apa yg ada ajer...hadiah2 dr kwn2 dan cenderamata dr kwn2 yg gi makan angin termasuk yg saya sendiri beli masa jenjalan dlm negara dan luar negara semer saya dah satukan dlm satu kotak dan ikat kemas2...tu nnt bakal dibuka kalo saya dah duduk rumah saya semula...pinggan mangkuk saya pun semer dlm kotak tak akan pakai kat umah mak ni...yg masih blom pakai pun terus simpan, mak kata nnt dah duduk rumah saya baru pakai....

jdnya saya kemas kain baju jer la..tu pun ada yg tak bukak juga sbb tak mungkin saya akan guna selagi saya tak berkerja...fenin semer org yg tulon pindah2 ni...derang mmg tak sangka barang saya sorang sebnyk tu...skrg ni derang baru tau la saya camner...kalo dak derang hanya tgk luaran jer dan mesti fikir saya tak semcm yg derang tgk skrg ni...now derang tau la saya jenis yg mcmana dan mmg tak dinafikan mesti akan ada yg kata saya ni cerewet...barang2 peribadi jer derang lemas tgk...berkotak2 menda alah tu jer...kelengkapan bilik air pun derang lemas gak tgk...makanya derang tau la saya ni adalah semcmana saya yg derang tgk luaran ni...jgn pk yg saya hanya luaran seperti ini...

mmg ada antara yg membantu kemas umah saya ni yg berunggut tgk kelengkapan bilik air dan peralatan peribadi saya...derang pelik tgk saya ada stok barangan saya sendiri...baru derang tau bukan senang jd mcm saya ni...tu yg mak cuba sedayanya memenuhi semer yg menjadi kebiasaan saya dulu dirumah dia ni...setakat hari ni salah satu dr bilik air umah mak dah berubah menjadi seperti bilik air saya masa kat KL...kelengkapan saya dah memenuhi bilik air tu dan anak2 sedara dah diwarning utk tidak menggunakan barangan saya...

mmg saya tau tak siapa yg rasa mudah utk memenuhi semer yg saya dah biasa...tp syukur semer berusaha menjadikan kehidupan saya yg dulu ttp akan saya nikmati...walau ada kurang sikit sana sini, adatlah tu....saya pun terima seadanya...saya tau tak akan sama mcm rumah saya tp masih dpt saya terima sbb bukan berubah 100%...

tinggal sikit lg urusan mengemas ni nak selesai...akhirnya saya pindah dr kuala lumpur.....










No comments: