Saturday, August 25, 2007

angan dan sedar

Aku sedar siapa diriku
Aku dah tahu siapa aku
Aku sedar dan berasa malu
Aku sangatlah mahu berterima kasih


lirik lagu penyanyi tersohor negara skrg ni...pertama kali dgr bait2 ini yg melekat difikiran saya...akhirnya membuat saya bertanya pada peminat fanatiknya di pejabat...akhirnya saya berjaya mendapatkan lagu dan liriknya sekali...puasati...

tp itu bukan apa yg sebenarnya saya nak tulis di sini...bila dgr bait2 itu di lagukan saya seakan turut merasa apa yg cuba disampaikan didalam maksud sebenar lagu itu...hmmm...saya selalu mcm tu...mungkin juga salah apa yg saya tafsirkan...kerana saya hanya meramal mengikut apa yg saya rasa...mengikut naluri saya...

dalam angan dan sedar mungkin saya juga ada merasa apa yg cuba dis'paikan oleh penulis lagu tu...bila berangan mmg terasa semuanya indah dan bila tersedar kenyataan hidup yg sudah ditakdirkan pada kita inilah yg perlu dijalani dgn segala keupayaan yg ada...walau sepahit mana pun sudah itu takdirnya dan pasti Tuhan memberi sesuatu itu kerana dia tahu kita mampu untuk menjalaninya...

sebagaimana kata seorang teman..."
kiter takpernah tau aper yg menunggu kiter.. kadang2 rasa cam masalah yg datang sbenarnya tu aderlah peluang yg terselindung.... asal nawaitu slalu betul, yg lelain takyah risau..." saya abadikan disini agar bila2 masa saya melawat ke sini saya akan dapat menikmati kata2 itu utk peransang meneruskan kehidupan....terima kasih teman...

sesekali angan2 juga perlu sebagai pemangkin utk meneruskan kehidupan...tp kena selalu sedar jgn terlalu berangan s'pai jd mat jenin lak...berangan dan sentiasalah sedar dr angan2...



No comments: