Saturday, August 25, 2007

kepercayaan

selama in saya tertanya2 mengapa 10 tahun lalu saya begitu kuat bertahan...bagaimana saya begitu tabah dan sabar melalui segala2nya...saya begitu mempercayai tanpa ada keraguan dan sangsi...setelah sekian lama saya tertanya perkara yg sama dan hampir kesemua yg memberi nasihat dan peransang kepada saya mengatakan perkara yg sama...maka hari ini saya mengakuinya...

dulu saya begitu mempercayai, kerana ada kasih sayang dan cinta dijiwa...kerana cinta dan kasih saya menepis perasaan sangsi yg kadang2 menjengah hati...saya anggap itu hanya mainan perasaan saya dan sesuatu yg cuba utk menguji kepercayaan saya...saya buang jauh perasaan itu kerana sifat percaya...kerana kasih, cinta dan percaya juga saya mengenepikan segala rasa yg adakalanya mendukacitakan...saya belajar terima segalanya seadanya walau ada waktunya timbul persoalan mengapa dan kenapa...satu sikap saya...saya mampu mengenepikan keraguan, bila akal dan hati saya memutuskan agar melupakannya...

kerana saya terlalu percaya, kesempatan diambil ke atas saya dan akhirnya kepercayaan yg sekian lama saya bina hancur juga...musnah segalanya tanpa ada apa2 penjelasan...berakhir semuanya dan saya semakin menyesali 10 tahun yg telah berlalu...semuanya menjadi pedoman dan satu pengalaman...satu pengajaran utk saya membina masa depan...

saya ttp yakin bahawa saya masih mampu utk mempercayai...bila hati dan akal saya telah memutuskannya untuk percaya, pasti akan saya curahkan 100% kepercayaan...saya ttp saya...bila percaya, saya akan ttp menepis semua yg meragukan...hanya mereka yg mampu akan berjaya bertahan dgn segala kepercayaan yang saya berikan...sehingga ke hari ini mereka2 yg telah gagal bertahan bersama saya kerana mereka menodai kepercayaan saya...kerana mereka tidak sanggup terus terusan berbohong dan mempergunakan saya diatas kepercyaan yg saya berikan...

saya masih percaya pada mereka2 yg hati saya putuskan utk percaya...







No comments: