Sunday, August 26, 2007

Walaimatul Urus

dr minggu lepas s'pai minggu ni mmg ada ajer jemput Walimatul Urus dr kawan2...ada yg dekat ada yg jauh...tp semuanya saya tak pergi...saya cuma doakan dr jauh, semoga perkahwinan kalian berbahagia ke hujung nyawa...

kebelakangan ini saya mmg kurang gemar menghadiri majlis2 keramaian seumpama ini...ntahlah mengapa...tp sebenarnya dr dulu lagi bila menghadiri majlis seperti ini hati saya hiba...teruatma melihat mempelai bersanding...tak semena2 mata saya terasa pedih dan sebak di dada...saat mengakhiri zaman bujang dan melangkah ke alam yg lebih bnyk dugaan dan cubaan...satu tanggungjawab yg sgt berat apabila berhijrah ke alam perkahwinan...sedih saya membayangkan apa yg ibubapa setiap mempelai rasa...akhirnya anak yg dilahirkan mendirikan rumahtangga dan akan berhijrah ke satu lagi episod dalam kehidupan yg penuh dugaan...

setelah saya melalui ini semua...sebak di dada semakin menjadi2 ada masanya hingga mengalirkan airmata dan saya tak dapat berkata2...saya sentiasa cuba mengelakkan melihat mempelai bersanding...tidak kira secara langsung atau melalui kaca televisyen...saya pasti akan terasa sebak...satu rasa yg mmg terlalu sukar utk saya tafsirkan...mungkin inilah rasa yg mak rasa saat dulu melihat saya...

kepada semua pasangan yg bakal dan telah mendirikan rumahtangga...jagalah sebaiknya...jujur, ikhlas dan setialah dalam perhubungan dan ikatan...semoga kalian semua berbahagia sehingga ke hujung nyawa...



No comments: