Wednesday, April 18, 2007

cemburu


cemburu...suatu masa dulu saya cemburu bila melihat pasangan2 lain gembira bahagia dgn cahayamata mereka...saban tahun saya menunggu bila masa utk saya akan tiba...tp kini semuanya semakin jauh dr anganan....tp cemburu saya tidak s'pai menyakiti sesiapa...saya hanya menikmati suasana gembira mereka dr kejauhan dan pasrah dgn ketentuanNYA....

cemburu melihat teman2 punya keluarga yg amat sempurna di mata saya....saat saya punya keluarga, keluarga saya itu tidak sempurna kerana tiada kehadiran cahayamata...saat itu cuma ada saya berdua...kini semuanya juga tiada, tinggal saya sendirian akhirnya...cemburu saya saat ini melihat teman2 punyai pasangan dan berbahagia...saya hanya mampu mendoakan mereka kekal selamanya...saya tumpang bahagia melihat mereka bahagia kerana antaranya adalah mereka2 yg saya sayangi....

saya abadikan semuanya di sini sebagaimana kata-kata seorang teman "buat bekalan anak cucu suatu masa nnt"...iya! kalian bakal merenung beningnya mata si anak dan cucu2 kerana kasih sayang kalian tulus dan abadi...tp saya belum tentu ada anak dan cucu yg bakal membacanya....kerana mungkin inilah takdir saya...

di sini hampir saya curahkan segalanya...buat tatapan saya selagi saya masih mampu melayari dunia maya yg tanpa sempadannya ini.....




No comments: