Thursday, April 19, 2007

mimpi....

abah hadir dalam mimpi saya setelah sekian lama, sejak dr kepergiannya dulu saya mmg teramat jarang bermimpi bertemu dgn abah, ntah apa yg buat dua mlm lepas saya bermimpi bertemu abah dirumah satu2nya milik abah...

kebiasaannya hanya ayah yg hadir dalam mimpi2 saya, tp kali ini abah, mimpi itu segar diingatan saya, abah duduk di kerusi kegemarannya dan hanya diam memerhati, apakah makna mimpi saya itu, biasanya kalau disaat saya dalam kesedihan yg teramat hanya ayah yg hadir memerhati saya dgn senyumannya juga tanpa suara....saya merasa kelainan dalam mimpi saya yg satu ini, semoga abah damai dipersemadiannya....

abah dan ayah adalah dua lelaki yg sangat tulus kasih sayangnya kepada saya, kasih mereka tiada tolok bandingannya, kedua-dua mak mmg akan kalah kalau apa yg saya hajati disokong abah dan ayah, mungkin kerana saya adalah anak perempuan bongsu kepada kedua-dua mereka,

kedua-dua mak saya adalah anak tunggal mungkin sbb itu dua keluarga kami menjadi akrab dan mereka mengaku sebagai adik beradik dr situ kami punya keluarga yg besar, aku membesar dgn kedua-dua keluarga dgn kasih sayang dr kedua-dua bapa dan ibu disertai kakak2 dan abang2 meriah bila semuanya berkumpul, tambahan saat ini hampir semuanya sudah berkeluarga...

abah hadir dalam mimpi saya dgn lelaki yg tidak pernah saya kenali dalam hidup ini....apakah makna mimpi itu...?

No comments: