Monday, April 09, 2007

Inginku Miliki


aku sama seperti insan lain....punya hati dan perasaan...ader masa akan terluka dan terkilan...ader ketika riang gembira...ader saatnya berduka lara...ader kala menjeruk rasa...ader waktunya terasa hampa...ader tikanya menangis hiba...ader harinya terasa ingin menyendiri sajer...ader detiknya terasa sepi di jiwa...

terasa ingin juga ku miliki sebagaimana aper yg org lain ader...mana yg terdaya aku usahakan yg tak termampu hanya doa ku panjatkan...kudratku tak sekuat mana, keupayaanku pun terbatas cuma...ader yg boleh di capai melalui usaha dan kerja kuat, ader yg hanya mampu ku berdoa dan memohon tuhan perkenankan....semoga aku tergolong dalam golongan insan2 yg mendapat belas ehsan dr tuhan kerana hanya padaNya tempat aku mengadu dan mengharapkan bantuan...aku seumpama si miskin yg sentiasa menagih belas ehsan dan perhatian, yg sentiasa meminta2 utk dikasihan...ibarat si buta yg dalam kegelapan mengharap sejalur sinar sebagai petunjuk jalan...

inginku miliki rasa bahagia, lapang dada, damai jiwa...semoga masih ader kesempatan utk aku merasai semua sementara selagi bernyawa.....



No comments: