Wednesday, April 11, 2007

kesihatan



smlm aku hampir pitam masa tgh sarapan...apa puncanya aku kurang pasti...cuma pagi tu aku mmg terlalu kelaparan dr mlm lagi...ingatkan s'pai ofis cepat dapat sarapan cepat, tp tak berkesempatan, hampir pukul 10 pagi baru aku pergi sarapan, itu pun sbb dah bnyk kali aku ckp lapar dan lapar, akhirnya abg nan desak aku gi sarapan sambil dia teman...masa tgh nak makan tu la aku tiba2 rasa mcm tsunami lak, terasa mcm meja aku makan tu tak balance dan rasa mcm diri aku nak tumbang mujur aku dah duduk masa tu...dan pandangan pun aku rasa mcm tak berapa jelas...untung sbb aku tak betul2 pitam, aku dapat kuatkan diri habiskan sarapan dan masuk semula ofis, aku sudahkan juga kerja2 yg penting utk aritu sblom gi klinik dekat tghari jugak sebenarnya aku baru balik, s'pai umah aku terus solat zohor dan lepas itu terus tido hingga petang...

syukur tekanan darah aku normal cuma aku kekurangan darah dan vitamin...mmg jarang sekali tekanan darah aku naik sekalipun aku dalam kesakitan yg teramat sgt...doktor bekalkan aku dgn vitamin2....nak kata aku kekurangan rehat menjadikan aku begitu tidak jugak kerana aku sentiasa bnyk cukup masa untuk diriku terutama selepas waktu pejabat....cuma aku kekurangan makan sbb mmg tak ader selera dan nafsu makanku mmg kurang...

hari ini sehari lagi aku berehat sajer di rumah, kerja aku tido, tido dan tido sehingga rasa penat lak tido....petang aku bangun dan ronda2 kat tempat aku biasa singgah saban hari habiskan masa dekat sejam juga kat sana...mlm aku singgah lagi sekejap sekadar selak sana sini dan kluar...

semoga keadaan aku ini tidak berlarutan kerana aku mahu segar seperti seblomnya...aku mahu sihat seperti sediakala...aku perlu kuatkan diri dan tidak terlalu melayan rasa sakit ini....



No comments: