Sunday, September 02, 2007

fobia...

smlm saya berbual dgn mak lama di telepon...sempat bercerita pasal pemberhentian pekerja di pejabat saya yg bakal akan terjadi tak berapa lama lagi...saya tahu mak mesti rasa fobia bila saya ada kata kalo nama saya termasuk dlm senarai dan saya tak dapat kerja di mana2 selepas ini saya nak balik kg jer...mak mmg tak menolak cadangan saya tp saya tahu ada kegusaran di hati mak...

mak mungkin fobai dgn aper yg saya ckp, sbb dulu masa arwah angah bercadang utk pulang dan duduk dgn mak, mak terus kehilangan angah utk selamanya dan mmg angah terus menetap di sana dan tak akan ke mana2 lagi...kerap sungguh perkara ini bermain di fikiran saya...tambahan melihat fizikal saya skrg ini mesti mak semakin susah hati dan mungkin didalam fikiran mak saya ada menyembunyi sesuatu dr dia...

semasa angah dulu nak pindah duduk dgn mak angah sedang sakit cuma masa itu tidak serius tp fizikal angah yg tegap semakin susut dan semakin kurus...sehingga angah amik keputusan balik kg dan membesarkan anak2 di kampung...siapa sangka kepulangan angah mmg untuk selamanya...tak s'pai sehari angah di rumah mak, angah pergi utk selama2nya...


sejak lepas berckp dgn mak smlm perkara ini terus2an bermain difikiran saya...mesti mak rasa fobia bila dgr saya kata nak balik kampung...tp dlm pada tu mak kata dia akan sama2 berdoa agar saya kekal bekerja di situ, dan mak berniat kalo saya kekal dia nak bersedekah pada yg kurang berkemampuan...itulah hati seorang ibu....












No comments: