Thursday, September 06, 2007

hingga tiba detik itu...

saya rasa saya kuat, tenang dan tabah....tp sebenarnya jiwa saya goyah...semakin dekat waktunya semakin terasa kegusaran dihati saya...walau saya telah cuba merancang sebaiknya sebagai persediaan tp hari yg bakal mendatang itu ttp saya bimbangkan...terasa semakin menipis semua kekuatan yg ada...saya berusaha utk bersabar dan menenangkan diri, saya cuba membina semangat utk menghadapi masa depan yg masih kelam...

sehingga tibanya detik itu saya sungguh2 tak pasti bagaimana nnt diri saya ini...saya terima semua kata perasang yg cuba utk memberi semangat pada saya tp saya rasa seolah2 itu tidak mencukupi utk menghilangkan semua rasa yg saya ada ini...berat mata yg memandang berat lagi bahu saya ini yg sedang memikul segala bebanan...terasa seolah2 saya kehilangan punca dan takut utk saya memikirkan kemungkinan yg datang...Tuhan beri saya kekuatan...

inilah rasa yg telah dirasai mereka yg terdahulu dr saya...di dalam situasi ini beginilah perasaan sebenar mereka yg dulu saya tidak tahu...kini saya sendiri mengalaminya...mungkin dulu kerana saya masih ada tempat utk bergantung jd kegusaran tidak bertapak dihati saya...tp saat ini...

saya tahu kegusaran dan kebimbangan saya mungkin tidak sama seperti mereka yg terpaksa menyara isteri dan anak2...pasti bebanan mereka lebih berat dr saya...tp saya ttp sukar utk menghilangkan rasa bimbang ini...kerana saya perlu hidup utk diri saya...saya tak mahu membimbangkan org tua saya...sehingga detik itu bagaimana lagi harus saya beraksi...saya terasa semakin lemah saat ini...



No comments: