Friday, September 14, 2007

puasa

smlm hari pertama berpuasa...Alhamdulillah saya dapat menjalaninya dgn baik...sahur utk hari pertama saya berjaya hanya makan kurma dan glukos....sepatutnya susu tp susu coklat kegemaran saya masa bulan puasa saya lupa nak beli...sehingga hari ni saya masih akan bersahur hanya dgn glukos dan kurma...

berbuka saya masih seperti tahun2 yg lepas gak...saya hanya makan kuih muih...tahun ni saya mmg bercadang utk tidak membazir...saya hanya akan beli kuih yg mmg menjadi kegemaran saya setiap kali puasa...esok mungkin saya akan buat sendiri kuih kegemaran saya...sbb saya mmg teramat malas utk keluar dan pergi ke bazaar ramadhan yg tak jauh mana dr rumah saya ni...saya sebenarnya lemas tgk org ramai dan ada yg pentingkan diri....beli kuih pun nak berebut2...tambahan dgn kesesakkan jalan yg kebanyakan pembeli2 nak berhenti betul2 depan gerai yg diorang nak beli makanan...mmg kalo tak sabar buleh gadoh...jd disebabkan pengalaman yg dulu tu dah ada saya malas nak ronda2 kat bazaar ramadhan...makan aper yg ada ajer la...

mlm ni saya masak sup ayam jer utk mkn mlm...disebabkan saya tak sahur jd saya akan makan dlm pukul 12 mlm...jd esok pagi saya masih buleh tahan...saya hanya makan sekali sajer bulan2 puasa ni...jd mmg biasalah kalau berat badan saya akan turun lagi...


mlm ni adik dan abg ada kat rumah mak, saya yg kat sini kalau ada sayap dah lama terbang balik utk bersama2 mereka...tp aperkan daya...saya perlu juga tunggu masa yg sesuai utk berkumpul dgn mereka semua...Tuhan jer yg tau mcmana rasa hati saya bila adik dan abg ada kat kg sedangkan saya kat sini sorang2....moga ada kesempatan utk saya balik dan berpuasa dgn mereka semua....



No comments: