Tuesday, September 18, 2007

laser dan garang

kebelakangan ini saya mmg rasa saya sgt2 laser bila berkata2...mungkin keadaan mempengaruhi sikap saya ini...bukan saya nak menyalahkan keadaan tp sbb saya ni jenis yg mmg tak suka ckp2 belakang jd sbb itulah jd laser semacam jer...bukan saya ajer tp kebnykkan dr kawan kat ofis ni pun semakin laser skrg ni...tekanan yg kami hadapi membuatkan kami mmg lepas ajer ckp kalo dah geram...dr staff yg bawahan sehingga atasan mmg mcm tu skrg ni...keletihan melayan kerenah dan kepenatan menarikan tarian yg rentaknya langsung kami tak paham...sesabar2 manapun manusia tu ada juga limitnya...tp saya perlu berubah utk mengurangkan laser saya ni...org lain saya tak tau tp saya rasa utk diri saya, saya perlu kurangkan saya perlu lebih bnyk diam dr berkata2...saya belajar utk jd pendiam walaupun ada masanya akan terlontar juga kata2 yg pedas dan bisa pada telinga yg mendengar...bersempena dgn bulan puasa ni mmg patut sgt saya kurangkan laser saya ni....saya sedang berusaha, InsyaAllah saya rasa saya mampu mengubahnya...


ada yg komplen kata saya garang...tp ada yg betul2 mengenali saya membela dan kata saya tak garang...mmg saya sukar utk mesra dgn sesiapa sajer walaupun sudah lama kenal...kemesraan saya ada batasannya terutama kepada lelaki...saya rasa dgn komplen yg saya terima pasal kegarangan saya ni saya rasa matlamat saya tercapai sudah...jd aper yg saya buat itu mmg berkesan...saya nak kasi tau pada mereka yg bergelar lelaki...walaupun saya didalam keadaan dan status ini saya bukanlah jenis yg mudah utk dipermain-mainkan...bukan senang mereka hendak mengambil kesempatan ke atas saya...saya paham luahan kata yg mengatakan saya garang itu adalah disebabkan layanan saya yg mmg kurang mesra dan meleleh2 dgn mereka...biarlah saya bangga jd diri saya yg sukar didekati oleh mereka...kerana terlalu bnyk akibatkan yg saya fikirkan seandainya kemesraan yg hanya saya perlu tujukkan kepada 'dia' yg berhak saya tunjukkan kepada lelaki2 lain...'dia' yg pernah ada dlm hidup saya dan teman yg paling mengenali saya sajer yg tau jenis yg mcmanakah saya ini...tak perlu saya tunjuk kepada semua kemesraan yg tidak sepatutnya...saya rasa tercapai sudah maksud kegarangan saya selama ini...jd saya akan ttp menjadi diri saya walau dimana sajer saya berada....'aku adalah aku'...

bukan saya sombong bila diajak keluar makan saya sering menolak...tp dgn teman2 rapat dan sejenis saya akan pergi...saya memikirkan byk kemungkinan...tambahan saya sgt2 mementingkan kata2 masyarakat...saya cukup bimbang seandainya saya tahu saya jd perbualan mereka, tambahan kalau berkaitan dgn perangai saya...bukan niat saya menolak pelawaan kerana merasa tinggi diri...tp saya tidak suka kalian mendapat masalah disebabkan saya...walaupun tiada hati yg perlu saya jaga dgn segala perbuatan saya tp saya perlu hormati hati2 yg lainnya...sebagaimana saya tidak mahu hati saya terguris dan luka begitu jugalah saya tidak mahu ada hati terluka kerana saya...jd semoga kalian memahami prinsip hidup saya yg satu ini...





No comments: