Thursday, September 13, 2007

Ramadhan

Ramadhan datang lagi...bagaimana agaknya tahun ini saya lalui Ramadhan...saya dah biasa kelaparan...bukan kerana tak ada makanan tp sbb selera saya tak buleh nak makan...jd bulan puasa atau tidak pada saya sama ajer...cuma saya kena makan juga macamanapun sbb kalo sebulan ni saya lagi kurang makan, tak tau la nnt saya jd mcmana...saya akan paksakan juga utk makan...

sekian kalinya tahun ni saya berpuasa sendirian...kalo dulu sibuk nak masak utk bersahur nak ikut selera yg nak makan...skrg ni tak payah fikir2 lagi semua tu...ikut ajer aper yg ada itulah yg saya makan...kadang2 makan kuih bebuka jer masa sahur....paling bnyk bangun hanya utk dapat sunat sahur dan minum seteguk dua susu coklat...tahun ni rasanya nak makan buah kurma pulak, tp blom tau menjadi ke tidak sbb saya tak suka manis2...


persediaan raya saya langsung tak pkkan lagi...blom ada saya tempah baju atau aper...mungkin saya akan jahit sendiri baju tahun ini itu pun kalo berkesempatan...tgk la keadaan mcmana...sbb saya masih ada bnyk perkara lain nak buat...jahitan2 saya yg lain masih bnyk nak disiapkan...mungkin saya buleh amik masa rehat mkn tghari yg stgh jam tu utk siapkan jahitan dan kaitan2 saya pulak...


terasa sungguh kelainan pada puasa kali ni...tp mcmana pun puasa ttp akan saya jalani sebagaimana tahun2 yg lalu...semoga keberkatan tahun ini akan lebih lagi...semoga sempat saya merayakan hari kemenangan nnt...



No comments: