Saturday, October 11, 2008

11 Syawal.....

hmmm....arini 11 Syawal...disebabkan kebizian arini saya jd tak berapa nak ingat peristiwa 2 thn lepas pada date yg sama...td jer blk kol 8pm++ gak...first time saya gi open house yg jauh camtu...minggu kedua last bulan October nnt lagi jauh...huhuhu...

betul gak kata2 'Time Will Heal'...mungkin disbbkan kesibukkan dgn kerja saya kebelakangan ni saya mmg dah takder masa nak layan perasaan...segala apa yg ada diperasaan saya ni takdan nak dilayankan sbb kepala penuh dgn kerja dan kerja...lately mmg nmpk mcm bz women lak...tp saya tak terasa tekanan...cuma kepenatan jer...saya enjoy dgn kerja ni dan syukur saya diberikan kepercayaan....

ada waktu2 terluang tu smpt gak saya terpk...skrg ni saya kena kebalkan perasaan saya..ada apa2 yg menguris rasa yg mmg dulu buat saya berhari2 rasa sayu dan pilu dah tak saya layan sgt...apa yg saya pk kan...utk aper saya nak marah, nak merajuk, nak bersedih dan rasa sayu...saya takder hak nak marah dgn apa yg org buat kat saya...biarlah org nak sakitkan ati saya ke, nak ckp aper sajer ke, nak marah saya ke, nak menghina saya ke, itu hak mereka...hak saya pada derang semer takder...jd mmg tak sepatutnya saya nak rasa apa2...pelan2 saya belajar kebalkan perasaan saya...saya dah mmg berniat, apa2 pun org buat kat saya, saya takder hak utk marah...walau ada sikit jauh disudut hati saya terasa tp bila berbalik pada hak utk saya berasa mcm tu saya dpt mengembalikan ketenangan dan saya dah janji dgn diri saya, saya akan ttp bertegur sape dgn mereka kalo mereka menegur saya...saya tak akan jdkan mereka musuh saya...syukur juga sebenarnya bila derang masih nak berckp dgn saya...jd takyah la saya layan sgt perasaan yg tidak menjadi hak saya tu...

kalo dulu org kata saya merajuk dan marah, mmg betul...kalo merujuk pada kisah 2-3 tahun yg lepas...sbb saya mmg punyai hak utk merasa marah dan merajuk hati yg panjang dan tak terpujuk...skrg ni saya hanya berhak utk merasa marah dalam menjalankan kerja yg dipertanggungjawabkan pada saya...selebih pada tu saya tgh belajar dan mendidik hati saya utk terus jd kebal...biarlah org kata saya tak berperasaan...perasaan saya hanya saya yg tahu dan memahaminya....

11 Syawal...tarikh ini terlerai sebuah ikatan dan akan terus bersemadi dlm kenangan dan akan menjadi pengajaran dan mendewasakan saya utk menjalani kehidupan....








No comments: