Thursday, October 23, 2008

mengapa manusia sekejam ini?

sedih tak terkira hati td tgk baby meninggal dlm beg mengkuang...dekat sgt pulak dgn ofis jdnya...saya turun gak gi tgk td...sebak dada tak terkata...masa polis bukan nak sahkan mmg baby dlm beg tu td tak tertahan airmata saya...ada sorang kakak tu td pun dia pegang bahu saya...napela manusia sekejam tu...makin sebak bila saya ingat...saya pernah didalam situasi menunggu kehadiran baby satu masa dulu...berbelas tahun saya nnt...spai mmg satu tahap yg saya redha dan pasrah...Andai sememangnya mmg tiada takdir utk saya melahirkan baby....ngilu tak terkira perut saya saat tu td...


saya tak spai ati nak jenguk dlm beg tu...saya amik gamba dr luar jer...spai blk ofis n citer dgn akak qs td bergenangan airmata saya...akak qs pun kata dgr getaran suara saya yg bernada sgt sedih...dia mmg paham sgt perasaan saya...dulu kalo jd anak saya dah sebaya dgn anak nombor dua dia...kami sama2 mengandung masa tu...hmmm...tp rezeki saya takader...sbb tu kalo tgk anak dia yg itu saya teringat pada kandungan saya...


napelah manusia buat mcm tu...dah buat dosa yg satu tu sudahlah...kenapa bunuh pulak baby tu...dia tak mintak dilahirkan kedunia dlm keadaan mcm tu...tmpt baby tu dah pasti...tmpt wanita dan lelaki yg membawa dia kedunia ni blom pasti...mintak dijauhkan perkara2 seumpama ni terjadi dlm kluarga saya...Aminnnn...

kejam sungguh org yg buang baby tu...beg sebesar itu dia masukkan baby...tak tau camner tangisan baby tu...tak kesian dan tak ada perasaan langsung ke pada yg mendengarnya...saya dgr tangisan anak2 sedara yg kena marah dgn makayah dia jer tak tahan...saya amik dukung dan pujuk derang...inikan pulak dgr tangisan yg sedang kesakitan...hibanya tak terkata...saat menulis ni pun kembang tulisan ni saya tgk...sedihnyaaaaa.....


dlm beg ni la baby tu td....








No comments: