Friday, October 24, 2008

October

sepuluh tahun yg lepas kehadiran bulan October mmg ditunggu2...paling mengecewakan ialah October yg Ke 10....dr situlah bermula segala-galanya...rupanya berbeza sekali cara kami menanti kehadiran yg ke 10 tu...bila spai yg ke 11 saya langsung dah tak endahkan...walaupun saya ingat sgt2 2hb October tu...sbb dah mmg sekian lamanya mmg dinanti2 2 October tu...akibat dr 2 October ke 10thn nya tu la yg buat saya terus menguburkan tarikh 2 October...2 October yg ke 12thn langsung tinggal kenangan...

skrg ni October hanya saya kenang pada 3hb, 4hb, 23hb & 25hb...2 October terus saya kuburkan tanpa nesan...sbb tu dulu saya selalu ckp October merupakan bulan yg saya ada kenangan didalamnya...kenangan itu pun dah terkubur...hanya tinggal tarikh2 kelahiran sanak saudara dan kawan2...

utk 2 October yg pernah menjadi tarikh keramat tu mmg sudah menjadi tragedi...maka jdlah tragedi October...

kebnykkan org mengimpikan yg ke 10 sedikit istimewa...gitu gakla impian saya dulu...tp saya tak ada rezeki nak merasainya...beberapa patah perkataan yg lahir menjawab dr luahan saya mengenai October ke 10 tu menghancurkan sekeping hati saya...tak sangka rupanya ke 10 pada 'dia' takader makna...patutlah semua yg saya rancang tak diendahkan...hmmm...terimbau tragedi October....yg ke 11 'dia' nak cuba ceriakan...setelah juga dia menghancur luluhkan hati saya...sabar saya ada limitnya...kehancuran demi kehancuran tak dpt nak saya cantumkan lagi...October ke 12 saya tamatkan segalanya....

October tinggal tragedi.....






No comments: