Wednesday, October 15, 2008

semalam

semalam...tak sangka pulak org yg paling cuba saya elak dr bertemu dgn tak sengajanya dipertemukan dgn saya...kalo tak memikirkan dulu isterinya penah satu ofis dgn saya dan anak2 dia pernah dimanjai saya, mmg tak hingin saya langsung menegurnya dan menjawab segala pertanyaan dia mengenai kehidupan saya skrg ini...apa2 pun saya ttp bersyukur kerna tak ada aper kekurangan saya yg nnt bakal dikabarkan kepada sahabat baiknya itu...dan tak terlintas sikit pun didlm kepala saya nak bertanya kabar sahabat baik dia tu...

iyalah hati saya ni bukan la pendendam sgt...segalanya sudah lama selesai dan saya sememangnya tak menyimpan dendam...apa yg terjadi mmg sudah ditakdirkan dlm hidup saya...mereka yg lainnya itu hanya sebahagian dari penyebabnya...setiap kejadian tu mesti ada sbb musababnya kalo tak mesti tak akan jd...dan segala rahmatnya telah saya nikmati jd tak perlu utk saya berdendam....saya masih mampu utk berbicara dgn suami anum smlm...dan masih mengirim salam buat anum kerana anum suatu masa dulu pernah bekerja dgn saya...hanya atas dasar ingatan seorang teman tak lebih dr itu....anum dan suami dia tak mungkin akan saya jdkan tempat utk mengadu dan meminta apa sajer bantuan...bukan nak menjadi bongkak...tp selama ini tanpa bantuan dr derang berdua saya masih mampu menjalani kehidupan ini dgn baik...Alhamdulillah...

sampaikanlah apa yg dah dilihat dlm diri saya smlm...semoga tak ditokok tambah sebagaimana nak mengindahkan cerita suatu masa dulu...kisah lama saya dah kuburkan...atas ingatan pernah menjadi kawan lebih 10thn saya masih bermanis mulut dgn mereka suami isteri....kalo tu masih nak dikata saya ini jahat katalah...skrg ni saya terima apa sajer kata2 nista dan keji utk saya...itu sudah mungkin menjadi takdir diri saya utk sentisaa dihina dan dikeji...dan saya ingat yg saya dah kata akan menganggap itu semua sebahagian dr dugaan utk saya menjalani kehidupan ini...saya tiada hak utk marah atas aper sajer kata2 org pada saya...hak saya hanyalah utk menjaga diri saya sendiri...org lain tak boleh terima diri saya ,tak dpt nak saya paksakan...begitu juga kalo saya ini hina dan keji dimata meraka tak mungkin dpt saya jd kan mulia...biarlah...ini sudah menjadi jalan kehidupan yg perlu saya lalui...saya pasrah...







No comments: