Saturday, October 18, 2008

sesekali...

sesekali terfikir kat saya...saya ni mmg ditakdirkan akan rapat dan kawan dgn org2 yang ada atau sedang dlm dilema dan bermasalah jer ke...?bila saya merenung semula kebelakang mengingati sebahagian kawan2 yg rapat dgn saya sblom hari ini, inilah kesimpulan yg saya dpt rumuskan...

sekadar meluahkan apa yg ada difikiran saya saat ni ajer saya tulis ni...sikit pun tak terniat saya utk mengungkit...mmg ada yg pernah kata kalo ikhlas nape nak ckp...keikhlasan saya hanya Tuhan yg maha mengetahuinya dimana...saya mmg semata2 melahirkan apa yg bermain dibenak saya saat ini tanpa ada rasa utk mengungkit dan meminta balasan atas apa yg telah saya lakukan...Demi Tuhan...

mereka yang pernah menjadi rapat dgn saya dan ada masalah dulu semakin saya lihat menjauhkan diri dari saya bila sudah semakin selesa dgn keadaan sekarang dan masalah yg melanda semakin tidak menganggu mereka...ingat dulu saat pertamakalinya N berjauhan dgn suaminya...tekanan yg dihadapi begitu hebat dan mmg setiap hari siang dan mlm kami akan berbicara dan saya menjadi teman N meluahkan segalanya dan saya yg tak suka tidur dirumah org lain penah tidur rumah N semata2 utk teman dia..skrg ni N semakin dpt menyesuaikan diri dgn keadaan, syukur....tp saya hairan bila ada majlis dirumah dia baru2 ni saya langsung tidak dijemput...ajak2 ayam pun takder...tak mcm akak qs...awal2 dia ckp mmg taknak ajak saya sbb dia tau saya tak akan datg tp dia ckp dia nak buat majlis, malahan selalunya kami bincang bersama utk majlis akak qs...sedangkan N ajak semua kwn2 yg lain tp tidak saya...skrg ni apa yg ada difikiran saya ialah adakah saya telah membuat sesuatu sehingga N marah pada saya...sedangkan pergi jenjalan sblom ni pun kami masih pergi sama2 dan duduk sebilik...tak spai lagi 3 bulan kami jalan sama2...ikut akak qs mungkin sbb saya tak akan datang sbb tu dia tak jemput...tp kami pelik gak takkan langsung tak ajak walau org kata sekadar basa basi...hmmm...

maka inilah sbbnya saya terfikir mmg sudah ditakdirkan saya akan rapat dgn mereka yg ada masalah...bila selesai walaupun bukan dgn bantuan saya mereka tidak akan meneruskan keakraban dgn saya...dan mungkin waktu itu mereka mula nmpk yg saya ni tak ada nilainya utk terus mereka jdkan kawan rapat....hmmm...Andai Itu TakdirNYA....









No comments: