Monday, October 20, 2008

u are the boss

huhuhu...mcm tak best jer dgr td bos dok ckp 'u are the bos' tegur jer budak2 tu kalo dah mmg u rasa derang tak betul...minggu lepas partner bos pun ckp mcm tu gak kat staff dia 'ni puan S.... pengurus kat sini...apa2 sajer arahan dia kamu kena dgr n ikut n buat...'...tu yg rasa mcm tak best jer...takyah la ckp camtu kat pekerja2 semer...sama jer semer org kena kija...saya sendiri pun pekerja n kena ikut arahan bos...jd tak perlu terlalu mementingkan jawatan...semer pada saya sama jer...saya pun masih kuli bukan saya owner company tu...

tu blom bos kat penang nun call n tanya hal2 ofis...tu nnt sowang lagi yg akan ckp sama la mcm 2 org yg awai tu...huhuhu...sbbnya dia yg mmg control kewangan syarikat...dia pemegang share paling bnyk n kalo belanja yg beso saya leh mintak direct kat dia...kalo takat sikit2 jer saya leh wat keputusan sendiri n guna duit yg ada...

bos ke staff biasa ke pada saya sama jer ttp seorang pekerja dlm syarikat tu...cuma td siang saya kurang senang jer dgn staff yg dr tmpt lain tu...saya tak kisah dia nak datang n ckp apa yg dia nak ckp...cumanya saya tak suka dia masuk campur dlm pentadbiran ofis yg saya jaga...cara kerja saya dgn dia tak sama...one more thing...saya mengikut apa yg bos2 beso ckp...dia kata kalo budak tu yg datang n ckp apa2 bos kata saya just ignore...td saya rasa mcm pelik bila dia kata nak sain overtime utk handyman saya...nape dia lak nak sain...?tu saya blom ckp dgn bos...saya nak ckp nnt bila jumpa bos...over the phone kurang best ckp menda2 mcm tu...sbbnya saya nak tgk riak muka bos2...lg satu dia suh saya kira siap2 takyah nnt dia nak kira lak...apahal dia nak kira overtime utk handyman saya..?...tanya lak saya tau tak camner nak kira...dr dulu kerja saya dok kira overtime security, supervisor & cleaner...yg buat saya jd malas sgt nak dgr ckp2 dia, pasal masa sblom hari raya aritu...dia ari2 dok ingatkan saya pasal security...takut security tmpt saya cabut time raya la konon...alih2 security tmpt dia yg langsung tak datang kerja...tmpt saya semer elok n tetiap hari call saya kasi laporan keadaan kat situ...dia tak tau saya dr dulu mmg dok control menda2 mcm yg sedang saya buat skrg ni...semer tu dah mmg tugas2 saya dan sbb tu la saya direkmenkan utk kerja disitu...sbb org yg rekmen tu mmg kenal sgt saya dan tahu sgt cara saya bekerja...ramai yg dah ckp saya garang...tp garang saya tu derang suka sbb saya garang dlm tugas2 saya jer...luar pada tu derang masih boleh gurau senda, cumanya jgn buat apa yg saya dah kata takleh buat...kalo yg tu mmg payah la...senyum pun saya takmo dah kalo derang pandang...

lg satu saya mmg jenis nak cepat kalo saya nak sesuatu tu...kalo takleh kasi ckp awai2 saya leh cari sendiri takder la saya ternanti2...dan saya mmg susah nak caya org...saya lagi suka wat sendiri semernya...mcm arini td saya dah buat cina install sistem kat pc tu pening...saya nak mcm yg saya buat skrg ni...saya nak dia masukkan dlm sistem tu mcm tu...dia tak tau nak wat n mintak tempoh utk kaji...td dah ckp kat bos dia pun mesti tak sangka saya nak mcm tu...hehehe...last2 bos kata ok la tgk camner dia leh wat ke tidak..kalo takleh saya takmo system tu...saya rela wat manual semer....itulah payahnya jd saya....hmmmm....






No comments: