Saturday, October 18, 2008

penat

penattttttt....arini kemas barang2 umah lagi...2 kotak adik dah bawak blk arini td...kosong kabinet dapur lak...nnt nak kemas lagi n nak anta blk umah mak lak...pasni nnt nak suh umah mak guna pinggan mangkuk tu semer...simpan jer yg lelama tu...arap2 nnt gelas2 dan cawan2 set tu shikin bebahagi la dgn mak...td dah pesan adik jgn bebahagi dgn ipar duai dia...saya suh dia guna utk umah dia...

senang budak2 skrg ni kawin n bina rumahtangga sendiri...semer dpt free jer...untung gak jd adik2 ni sebenarnya...takper la kasi derang sbb tu pun semer bukan saya beli...semer hadiah dr kawan2...ada sekotak besar lagi kat umah adik yg adik tak bukak sbb semer saya punya barang...nnt nak suh dia anta umah mak...boleh dikatakan umah adik lengkap dgn pinggan mangkuk termasuk kerusi meja dtg dr umah saya...set bilik jer blom dia nak hangkut...aritu dah ckp kalo dia nak amiklah...mmg semer yg dlm rumah ni saya nak kluarkan dr umah ni...ganti dgn yg baru atau tidak tu saya tak pkkan lagi...tp saya nak kluarkan dr rumah ni...cadangannya nnt kalo semer dah kuar saya nak cat blk semula dinding ruang tamu n bilik tu...karpet pun td dah kasi 2 keping...ingat nak suh amik yg paling besar kat umah mak tu...tp nnt takut mak kecik ati lak...sbb saya dah kasi dia dulu takkan nak amik lak semula kasi adik...jd utk berlaku adil suh jer la adik amik yg ada kat sini...

bila tgk mcm tu tak sangka rupanya bnyk tul barang2 saya...sofa jer dah anta 2 set umah mak...tu yg adik amik satu set utk umah dia...mmg tak bercadang saya nak beli sofa baru...dok kat lantai jer la wat masa ni...

lega walaupun letih gak...lapang sikit ruangan kat umah saya...tgh berkira2 aper lagi yg nak di anta blk kg...minggu lepas saya kemas dapur...tergerak hati nak tukar lak kabinet yg dah lebih 5 thn saya pakai tu...tgh nak pk n design camner lak nak wat dapur tu sbb saya nak dapur yg kecik tu nmpk lapang...kot saya kena wat mcm kaunter tu kot...terus jd meja mkn rasanya kalo camtu lapang...saya sowang jer ok la utk wat kaunter mcm tu...harus dipkkan...hehehe

adehhhh...letih....mesti mlm ni saya tido awal ni....








No comments: