Sunday, December 28, 2008

28 December 2008

harini saya kat umah ajer...selalu pun kalo weekend mmg tak gi memana...cuma lately weekend saya agak bz...bukan hari kerja jer sibuk...spai weekend sibuk..kebetulan arini saya dpt rehat kat umah...tp saya tak rehat pun...dr pagi saya kemas rumah...kali ni bilik tido saya jd sasaran...semer saya alihkan kedudukannya...rasa nak cat lak dinding tu...tp kena kluarkan semer perabot baru boleh wat...jd saya tangguhkan pasal ngecat...

lmbt saya siap ngemas arini dah kol 3pm tak selesai lg dr kol 11am...sbb kena selang selikan dgn layan Nuhakimie kat phone...tak sudah2 dia miss call...saya kena gak return call sbb dia jantung hati saya...kalo ikutkan ada sayap saya terbang terus gi kat dia...tp nak wat mcmana...lg pun minggu ni saya mmg nak rehat kat umah ajer...asalnya mmg saya nak blk kg...tp penat tetiap minggu saya ada ajer hal...rumah mcm tak terurus...jd saya mmg amik kesempatan minggu ni kemas umah saya...rasa lemas lak umah dah 2-3 minggu ni saya kurang kemas...tambahan lak sebenarnya sya teruja nak umah mcm sebuah umah yg saya tgk baru2 ni...ada sikit duit nnt saya nak buat camtu la...rasanya sgt sesuai suasana umah dan bilik umah tu dgn diri saya...windu lak nak duduk dlm bilik dan umah yg sama sekali lg...arap2 masih ada peluang....

spai ni blom habis melayan calls dan sms dr anak2 sedara...benti jap sbb bateri phone saya dah kong...mesti derang pelik tu nape saya diam lak...jap lg saya reply msg derang...Nurhakimie mesti dah call sana sini tu ngadu nape saya diam lak...arini mmg kerja call dia ajer...asyik2 tanya bila saya coti and blk sana...jap ni td Diana sms dok sembang2 kosong jer...

ada panggilan yg saya tak harap pun...sbb saya adalah diri saya...saya kawan dan kenal jer semer org tp tolong jgn mengharapkan sesuatu yg lebih dr saya...jd jgn salahertikan kemesraan saya...papa dah call smlm so arini jgn berangan sgt dia nak call..smlm dah ckp juga dgn Taufik...smlm dah ckp dgn papa nak jumpa Taufik lg...papa kata tunggu dia aturkan...jd saya tak perlu tanya selalu...nnt papa mesti call n tetapkan waktu dan tmptnya...arap2 kali ni kat KL...saya takmo mama lan syak apa2 kalo saya sering ke sana...sbb kat sana papa akan aturkan saya seorang driver, tmpt tinggal dan segalanya...saya rasa serba salah...nnt mama lan pk lain...hati seorang isteri walau dia dah lama ditinggalkan mcm tu ajer...hati dia ttp hati seorang isteri...saya pernah berada didalam situasi tu, saya dpt memahami apa yg bermain difikiran mama lan...mesti ada sikit rasa kat hati dia bila wanita lain mendapat layanan yg baik dan mesra dr suaminya...

kadang2 saya jd susah gak sbb ada sesetgh perkara yg mama lan pun mengharapkan saya utk spaikan pada papa...mama lan tau papa dgr kata2 saya sbb tu ada perkara yg saya perlu spaikan...mmg saya pun nmpk itu...papa boleh dgr dan terima kata2 saya tp tidak mama lan...kalo derang berdua jer mesti jd gadoh...kalo saya ada sebagai yg ketiga keadaan akan aman sikit...dr dulu mcm tu la papa dgn mama lan...tak tau la saya nape jd camtu...dulu pun papa blk umah bila saya ada kat sana...lama saya mendiamkan diri dr kehidupan derang, sejak tu papa mmg taknah lg blk...langsung papa pindah kluar sejak itu...saya tak campur sgt dan taknah tanya papa...semer mama lan yg cerita...papa taknah datang umah mama lan dan mama lan taknah dibenarkan masuk umah papa...hanya anak2 jer yg kluar masuk umah papa...tp tu pun tak bebas...ada waktu2nya ajer...

harini tinggal 3 ari lg nak taun baru...moga ada sinar baru utk semer kita di taun baru nnt...smlm ckp kat papa taun baru nak jumpa Taufik...sblom Taufik sekolah pun takper...atau nnt masa cuti tahun baru cina...arap2 masa tu papa bagi keizinan utk mama lan dgn anak2 ke Kota Kinabalu...papa tak kasi saya ikut sama pun takper asalkan papa anta mama dan anak2 jenjalan...saya dah spaikan permintaan mama lan yg itu...tunggu papa aturkan...

habis arini...jap lg saya nak sambung kemas bilik sikit lg...rasa lega and syok lak melepak dlm bilik yg saya dah susun atur semula tu...tak puasati satu jer...blom dpt cat...huhuhu













No comments: