Monday, December 29, 2008

kereta

smlm seharian dok bersembang dlm phone dgn Nurhakimie...dia tinggal ngan baby ameera jer smlm tu yg tak sudah2 dok call...mcm2 menda dia dok citer...

smlm dia tanya keta tu kaler aper...dia nak kaler oren kata dia...pastu nak suh nnt tulis nama dia kat pintu keta tu...nak suh gak tuleh nama encem boy kat cermin depan tu...pastu nak suh tukar ekzos keta tu yg bulat letak dua...nak suh letak spoiler gak...pastu tayar dia kata letak tayar kerbau...tak tau la saya tayar menda tu...taknah lak saya dgr...tp saya layankan jer...smpt dlm pada sembang tu dia tingat kat uncle dia...suh lak tepon uncle dia tu mintak uncle call dia....pastu nnt call dia blk...menda yg sama dia nak citer kat uncle dia...dia nak suh uncle dia ckp nnt keta tu dia nak kaler oren ...bila uncle dia ckp tu keta Ma bukan keta dia nape dia nak pilih kaler lak...dia kata kalo keta Ma mesti keta dia....mmg jenuh smlm seharian layan dia....lmbt jer call dia tanya nape lmbt sgt...smlm dia ditahap kebosanan langit ke tujuh kot...sbb tak ada Fatihah ngan boy dia nak usik...yg jd mangsa kalo dia buhsan sgt baby girl...Shikin pun tak larat tu yg dok kija suh saya call Nurhakimie...nasib la Nurhakimie...dgn dia saya sanggup berhabis..kali ni mesti bil saya melambung2...tp takper la demi anak2 sedara yg saya cinta...saya rela....

Nurhakimie lak yg sibuk sgt tunggu keta tu...saya tak kisah sgt ada saya guna takder saya nek jer teksi, nak blk kg takder yg amik saya nek bas...tp semer dah diuruskan jd saya tunggu jer la...cepat ke lmbt saya ikut jer...saya mmg tak reti nak desak2 ni...bukan senang gak saya nak dpt kepercayaan drive sendiri ni...kali ni yg abg kasi lampu hijau...jd saya kena gunakan kesempatan yg dia kasi ni...iya la abg tak lama lg nak gi london....jd dia makin jauh...dia bimbang nnt apa2 hal saya kat sini atau kluarga kat kg saya susah nak bergerak...bulan depan dia nak gi dah...makin jauh lak...aritu kat sabah jer..ni dah nak ke london lak...nak wat camner dah mcm tu cara dia cari mkn...apa yg dia buat semer utk diri dia dan kluarga gak...demi anak2 sedara dia dan kami ni adik2 dia...jd kena relakan...tu yg saya selalu ckp dgn mak...sbb mak bimbang abg makin jauh gi kerja...tambahan kat negara mat salleh tu...kalo gi jenjalan dia tak bimbang sgt...ni gi duduk sana utk wat kerja...

2 minggu lepas saya kat kuantan saya smpt jumpa kawan abg yg mmg dr remaja derang kenal...saya smpt tanya2 pasal abg....bangga gak saya bila kwn abg kata dia salute cara abg membawa diri didalam gelombang kehidupan ni dan persekitaran kerja dan org keliling dia...mmg saya jarang2 amik tau pasal peribadi abg...tp bila dgr kata2 mcm tu dr kwn2 dia saya rasa bangga dan makin yakin yg abg berada dilandasan yg betul...walau mmg bnyk dulu saya dgr mcm2 perkara yg -ve pasal dia...tp sejak blk dr sana aritu saya semakin lapang dada dan rasa makin mengerti diri abg yg sebenarnya....kalau kwn dia leh salute kat dia takkan saya tidak...dia abg kandung saya!

saya dah dlm dilema lak ni nak pilih kaler yg saya nak atau nak ikut kaler yg Nurhakimie nak...tu blom tanya Mohd Taufik...sesilap dia nak kaler lain lak...jenuh la saya...tgk la nnt camner...saya nak kaler ijau gak...feberet kaler saya tu...kalo ramai sgt nnt yg nak mcm2 kaler saya akan ikut kaler saya...senang org nak kenal dan nomot pun nomot saya...keta saya jd biarlah ikut identiti saya...








No comments: