Saturday, December 13, 2008

toge

arini wat kuey tiau goreng...saya mmg suka wat kalo letak kicap bnyk2 kasi itam...pastu letak toge...bila ckp pasal toge teringat kat sowang adik yg mmg tak suka sgt2 kat toge...sekadar ingatan jer la kat dia sbb dia mmg dah lama tak ada kabar beritanya...penah la sekali dua dgn sekihlasnya saya sajer tanya kabar dia...tp dah disalahertikan sbb nak korek resia dan mungkin dia ingat nnt lelama sembang saya tanya pasal menda2 lain yg ada kaitan dgn dia dan adik2 yg lain...jd utk elak tu dia takmo ckp dgn saya...takper la...tak gak salah dia mesti ada gak salah saya kat memana sbb tu jd mcmtu...saya dah mohon maaf kalo saya punca dia jd camtu...

bila jd hal mcm tu dgn adik yg tak suka makan toge tu saya jd terbantut gak utk nak terus tanya kabar dia...sbb saya bimbang nnt sekali lagi saya digelar kepochi...cukuplah sekali saya dikatakan sebegitu dek org yg memulakan segala perkara yg minta saya bantu dia dlm masalah dia yg lepas...atas perasaan belas ehsan dan simpati dgn keadaan dia saya bantu semampunya...dan berusaha menjaga kedua2 belah pihak sebaiknya...akhirnya saya dilebalkan sebagai kepochi...cukuplah sekali...saya serik dgn hal itu sbb itu saya terus biarkan adik tak suka makan toge ke hulu ke hilir kata saya buang dia...saya tak suka dia sbb segala kekurangan dia...saya lebih rela berdiam diri kerana kesakitan yg lalu tu masih blom sembuh sepenuhnya...

rasanya adik tak makan toge takkan baca apa yg saya tulis ni...dan arap dia kalo ada terbaca pun tak kata ini salah satu cara saya nak mendekatkan diri dgn dia...tak perlu juga ke hulu ke hilir kata saya buang dia...saya pun reti bahasa walau kata2 tak keluar secara nyata...saya tulis kat sini kerana ingatan saya pada dia bila saya masak kuey tiau goreng letak toge...saya ingat sbb dia pernah ada dlm sejarah kehidupan saya dan saya lebih simpati pada diri dia kalo benar apa yg dia penah ceritakan pada saya dulu...saya taknah buang dia tp saya tau dia takkan nak rapat dgn saya...mungkin gak dia dah start perasan saya ni kepochi kot?...hmmmm...






No comments: