Tuesday, December 30, 2008

sekolah

pepagi saya dah call akak Fr nak tanya mcmana dia buat persediaan masa Abang nak exam dulu...saya nak guna semua tips dia utk anak2 yg nak peksa...sbb Abang cemerlang dlm exam dia dulu...kalo anak2 tak cemerlang mcm Abang pun sekurang2nya result anak2 baik dr taun lepas...saya sgt2 kecewa bila tgk result Taufik taun lepas, sbb saya tak aspek dia dpt mcmtu...dia boleh dpt bagus lg dr itu...saya tau Taufik budak cerdas...cuma bimbingan tak cukup...itu gakla yg saya bebel kat papa dr sblom jumpa Taufik spai petang td...dlm tak sihat pun saya dan bebel pasal sekolah anak2...tu yg papa kata gi rehat jer la...huhuhu

masa kat sana aritu saya dah bebel kat Taufik...cumanya skrg ni saya tak puasati sbb saya tak dpt tau lg mcmana cara derang ni guide Taufik masa buat homework...nyesal lak saya kata kat papa aritu denda Taufik takyah ada henpon sebulan ni...dah skrg ni saya takdpt nak call dia direct...terpaksa melalui papa...kalo papa kat luar mmg takder can ckp dgn Taufik...tunggu papa blk Taufik lak dah tidur...saya kena ckp dekat papa tolon repair tepon Taufik tu n kasi dia...saya perlu ckp dgn dia selalu...kesempatan ni saya taknak lepaskan lagi...sakit sgt bila saya tgk result dia...sbb saya cukup kenal dia...dr kecik saya yg jaga...dia bijak...tp tak ada pengawasan...

skrg ni saya dah ckp papa, utk kasi apa yg Taufik nak kena bersyarat....papa takleh kasi ajer ikut kehendak hati dia..itu bukan sayang namanya...itu merosakkan...setakat ni papa mmg dgr...tp esok lusa kalo hari2 anak2 merengek nak mesti dia lemas pastu mesti dia kasi...kena tegas sikit kalo tak nnt anak2 lemak pastu mula la sekolah tak menentu...itu yg saya takmo...walau Taufik bukan anak kandung saya tp saya taknah rasa dia bukan darah daging saya...semer yg saya buat seikhlasnya sbb saya terlalu sayangkan dia...saya taknah tgk dia rosak dgn kebendaan yg ditadahkan....duit tak guna kalo tak ada pelajaran nnt dimainkan dek orang ajer....

hmmm...ni buat saya terpk apakah perlu juga saya duduk sana...mcm yg mama lan cadangkan...? blom bincang dgn papa yg ni...mungkin papa setuju dan mungkin juga tidak...tp nnt saya nak cuba gak hint2 menda ni kat papa...saya mmg ada terpk menda ni cumanya blom berani suarakan...kena tgk mood papa mcmana baru leh ckp...arini mood dia ok cumanya dia bz sikit sbb esok lusa nak ke luar negara urusan kerja...

membimbing anak2 ni mmg memerlukan kesabaran...tak sangka saya spai juga ketahap mula bimbang pasal sekolah anak2...mmg saya sgt2 bimbang sbb tu dah mula merancangkan mcm2 utk pembelajaran derang...utk melaksanakan tu yg saya perlu masa...abang mmg pesan juga suruh saya jenguk anak2 lebih kerap...kami berdua tak ada anak jd kami mmg sgt2 sayang kat semer anak2 yg kami ada...walau bukan darah daging kami...mereka semer tak pernah kami beza2kan...mungkin sbb nilah saya tak dikurniakan anak...anak org pun saya dah cemas semcm kalo anak sendiri saya tak tau la mungkin kot saya putus nyawa....huhuhu

tingin gak saya nak anak sendiri...tp nak buat mcmana blom ada keizinan utk itu...Andai Itu TakdriNYA...jd saya tumpang kasih anak2 sedara sajer dulu...walau derang tau saya bukan mak derang tp kasih sayang derang kat saya tak pernah saya rasa kurang...malahan makayah derang lak yg rasa cemburu dgn kasih sayang kami...

td stgh citer pasal tips2 utk peperiksaan anak dr kak FR...esok sambung lg...kot kalo mlm ni saya kang dpt bertahan lama mungkin leh bincang lg dgn Fr over the phone...atau nnt saya mmg ada nak jumpa dia utk mkn2...saya nak mintak juga semer latihan yg abang pernah buat dulu...nak bagi kat Taufik dgn Diana...dah pesan Taufik dia kena bnyk buat latihan..nnt nak ckp kat papa...tahun ni Taufik takperlu main golf dan ikut papa ke Club Golf...bnykaktiviti yg Taufik kena berhenti dia kena tumpukan pada peperiksaan dia...

skrg ni mmg bnyk masa saya dihabiskan utk kisah anak2 ajer...saya gembira mcm tu...tak rasa masa berlalu kalo ckp pasal anak2...ntah la saya tak tau nape saya rasa hidup setiap kali cerita hal anak2...org mmg pelik dgn saya tp biarlah...mereka hidop saya....








No comments: