Thursday, December 25, 2008

pelik?

tak saya nafikan mmg ramai yg rasa harian dan pelik dgn semua citer taufik yg saya paparkan...mmg mereka yg hanya mengenali saya dlm 2-3 tahun ni tak akan paham dan mesti ada berbagai spekulasi yg bermain dikepala derang...biarlah...kat sana saya tak akan dedahkan siapapun taufik...tambah kat sana agak terbuka...saya perlu menjaga nama baik papa yg teramat dikenali didaerah dia...kerana internet ni dpt dilayari walau dimana sajer...bimbang nnt saya langsung dilarang dr meluahkan apa sajer yg saya rasa nak tulis di maya ni...sbb papa ada hint2 pasal tu baru2 ni...jd kat sana pendedahan pasal taufik tak bole terlalu terbuka...

hakikat sebenarnya taufik bukan anak salah seorang dr kami pun...taufik bukan anak mama lan, bukan juga anak mama long, bukan juga dr benih papa lan dan jauh sekali dr darah daging saya...kami semua telah ditakdirkan utk membesarkan taufik...seawalnya mama long yg jaga taufik bila dia tak mampu kebetulan abang kenal dgn papa lan dan papa lan diintorducekan pada saya dan saya sanggup utk menjaga taufik...makanya saya yg paling lama jaga taufik...dr usia dia 1.5thn sehingga dia umo 7thn...konflik terjadi bila mama lan dpt tau mengenai taufik, dan sebagai isteri papa lan yg sah dia berhak pada fikiran dia utk mendapatkan taufik, camtu gak yg saya pk sbb tu bila papa lan amik taufik dan serahkan pada mama lan saya tak bantah...sbb mama lan isteri sah papa lan...dan dia pun takder anak lelaki...ditambah saya mmg lihat yg dia kasihkan taufik sbb tu saya tak ragu2 merelakan taufik dibawah jagaan dia...walaupun saya terpaksa menahan kerinduan pada taufik...saya rela korbankan perasaan saya demi masa depan taufik...biarlah asal kejadian dia tak menentu, janji akhirnya dia menjadi manusia...utk jd seorang manusia dia perlu dididik dgn sempurna...mama long tak berkelayakan utk itu kerna hidup dia sendiri pun tak menentu...lg pun bila taufik dibawah jagaan mama lan saya masih berkesempatan utk jumpa taufik...kalo mama long mmg dia larang taufik jumpa saya...dia kurang suka dgn saya mungkin sbb dia rasa tercabar dgn kasih sayang dan perhatian papa lan pada saya terutama kalo berkaitan taufik...

tahun pertama taufik dibawah jagaan mama lan saya dah puasati...jd saya relakan dan tahan jer kerinduan...ditambah dgn saya juga punyai masalah kehidupan waktu itu yg memakan tahun maka saya membiarkan bebanan kerinduan pada taufik terpendam...sbb saya tak mahu taufik melihat saya dlm keadaan yg tak sepatutnya...mohd taufik mmg ada satu perasaan yg akrab dgn saya kerna dia seolah dpt memahami keadaan saya, ni dpt saya kesan dlm perbualan kami setiap kali kami berckp ditelefon...terharu saya dgn kefahaman yg taufik berikan walaupun dia hanya sorang kanak2...itu yg buat jiwa saya dgn taufik terlalu dekat...papa lan nmpk ni semua sbb tu dia amik jln tgh bawa taufik duduk dgn dia...jd ruang utk saya selalu dekat dgn taufik makin luas...sblom ni saya sangka papa lan tak nmpk tu semua...

sekurang2nya papa lan tau, mama long mau taufik hanya sbb duit...tak baik kalo saya katakan mama lan pun masa awal amik taufik mungkin ada niat lain yg tersembunyi...mungkin mama lan pk dia amik taufik papa lan akan berubah, papa lan akan sentiasa dekat dgn dia...tp sayangnya makin jauh...papa langsung pindah duduk umah lain..keadaan tu sebenarnya dulu membimbangkan saya sbb saya takut taufik jd mangsa mama lan melepaskan rasa marah dia pada papa...walau ada sikit2 saya nmpk tp saya cuba pejam mata dan berdoa yg taufik dpt didik yg baik dr mama lan...Alhamdulillah...

skrg ni taufik duduk dgn papa...sbb papa bimbang taufik tak membesar menjadi lelaki sejati bila dikeliling dia tak ada lelaki yg membimbing...sekurang2nya saya tau yg papa sentiasa memikirkan masa depan taufik...tu dah cukup baik pada saya yg jauh dan jarang dpt tgk taufik...semoga kalini saya punya ruang yg luas utk bertemu dan selalu berhubungan dgn taufik...pelan2 saya nak mintak keizinan papa utk ke sana selalu...apa2 pun saya perlu mintak izin papa dulu...kalo tak nnt saya akan makin jauh dr taufik...

saya nak taufik terus membesar dlm perhatian saya...saya nak selalu ikuti perkembangan dia...jd saya kena sentiasa berhati2 dgn apa yg saya buat...sekalipun nak mintak izin papa...sbb papa mmg tak suka didesak...jd saya sabar jer utk meluahkan apa yg saya rasa...semoga papa paham dan tak perlu saya mintak...sbb saya tau papa sgt paham perasaan saya pada taufik...cuma papa ttp papa...kelembutan yg ada tu dia sembunyikan sbb dia takmo org amik kesempatan...








No comments: