Sunday, December 21, 2008

satu rasa

ada satu rasa yg saya pendam...tp saya dah share gak sebenarnya dgn sorang adik...selainnya biarlah saya simpan ajer...saya mmg makin serik dan perlahan2 saya akan cuba terus mendiamkan diri...rasanya ini adalah peluang terbaik utk saya menafaatkan...semakin semua yg disana terasa asing dgn saya...mereka yg saya kenal rasanya semakin tidak saya kenali...makanya saya memilih utk menjadi diri saya yg menyendiri seperti dulu lagi...

saya mahu memberi ruang pada diri saya hanya utk diri saya...dr saya meninggalkan daerah itu saya berazam utk memberi keutamaan pada diri saya...mungkin sudah ini takdirnya yg harus saya jalani...saya cuba memainkan peranaan saya sebaiknya utk semua pihak walau ada kekesalan terjadi saya rela andai ini yg dpt menyatukan bynk hati dan mengendurkan perkara yg selama ini tegang...

selain terlerai rindu saya makin bnyk perkara yg semakin jelas dr kekaburan selama ini...dgn segala pengaruh yg saya ada saya akan berusaha dan cuba membantu EGO yg selama ini terlalu tinggi menurun sedikit...saya nmpk perkara positif saat kami membincangkan perkara berhubungan dgn Taufek...dr situ saya memahami yg kekenduran sebenarnya ada cuma empunya diri masih punya EGO, saya akan cuba bantu agar EGO itu kurang...saya perlu mainkan peranan saya sebaiknya agar semua pihak beroleh apa yg mereka nak...pada saya yg penting hubungan saya dgn Taufek dpt menafaatnya...saya nak terus melihat Taufek dewasa dlm pengawasan saya...walau Taufek bukan darah daging saya...tp dia adalah yg pertama bagi saya perasaan jd seorang ibu...itu yg tak ternilai pada saya...sbb tu saya mahu terus ada dlm kehidupan dia sehingga dia dewasa...

dlm jiwa saya saat ini hanya mahu melihat anak2 saudara yg ada dewasa seiring dgn masa dan saya ada utk mereka...selainnya saya letak ketepi...jiwa dan hidup saya utk mereka...Taufek, Nurhelmi, Mardiana, Nurhakimie, Nurfatihah, Aiman Hakim, Nur Fatin Ameera, Nana & Maya (walau anak2 gadis ini makin dewasa dan memahami rencah kehidupan org dewasa, saya dah janji dgn Nana saya akan bantu dia, saya nmpk kasih Nana pada saya, saya pun sayang dia), tak sangka saya juga ada anak gadis yg berusia 20an dlm kehidupan saya hari ini...saya tumpang kasih sayang mereka sbb saya nmpk mereka kasih pada saya...

nnt saya akan cuba spaikan pada babah yg Nana nak honda jazz...dr babah habiskan duit yg ada pada perkara yg tak sepatutnya...saya nmpk babah lembut dgn saya, saya akan cuba buat babah dpt memenangi hati Nana dan Nana dpt terima babah sebagaimana babah dan Nana tak lagi negetif pada babah walau mmg ada bnyk silap babah...tp kita blom dpt memahami kenapa babah mcm tu...buat Nana...perlahan2 Ma akan bantu Nana utk lebih memahami babah...mcm tu juga dgn babah...Ma akan cuba bantu utk dia lebih berusaha utk memenangi hati Nana...












No comments: