Sunday, December 21, 2008

terlerai rindu....

akhirnya terlerai rindu kat Taufek ari sabtu dan ahad ni...cumanya rasa masih tak puas dgn Taufek sbb dpt tido semalaman jer dgn dia...asalnya saya mintak papa dia tmptkan kami kat Hyatt utk memudahkan saya melepaskan rindu kat Taufek sbb kami dua org jer...senang nak cerita...terutama Taufek mesti bnyk menda dia nak share selama ni...saya paham sgt dgn Taufek...saya jer yg dia sedia citer segalanya tanpa dia takut...terutama hal2 dia dgn mama lan, mama long and dgn papa lan sendiri...tp malangnya terpaksa tido umah mama lan sbb tak manis lak saya dah spai sana jumpa Taufek jer dan tak jumpa dgn mama lan...saya mengalah gak walau hati saya hanya nak berduaan dgn Taufek...

sonok pagi td walau dah bangun masih malas2 atas katil dgn Taufek sambil dia citer apa sajer yg dia nak, sambil saya dr dulu mmg suka belai rambut dia, muka dia dan gosok2 dia mcm dia kecik2 dulu sambil saya dgr dia bercerita, Taufek luah apa yg dia tak puasati dan puasati...mcm biasa saya bagi alasan yg saya dewasa ni pk elok utk dia, jgn dia berfikiran negatif pada mereka yg dia cerita...

berat gak sesekali rasanya tanggungjawab saya pada Taufek...td dah spai KL saya dah sembang dgn papa lan dia dan citer apa yg saya rasa dr semua yg saya lihat selama saya kat sana, saya mintak gak papa lan beri jawapan yg beralasan munasabah bila Taufek minta atau tanya sesuatu, moga papa lan dgr saya, mcm td saya mintak dia call Nana sbb Nana dah majuk bila dia reject call Nana tghari td, saya tgk Nana, saya kesian kat dia, nasib dia ada ibu yg sgt baik jaga dia dan Nana tak jd anak2 muda yg rosak, cuma saya dpt lihat satu rasa dlm jiwa dia yg dia mmg memerlukan seseorang utk sampaikan pada papa dia, dlm hal ni saya dah amik peranaan saya sikit, saya akan cuba guna pengaruh yg saya ada pada papa lan utk cuba pujuk dia beri kesempatan pada Nana utk buat apa yg Nana nak, bkn ikut sajer arahan papa lan dan Nana rasa tertekan jiwa...sbb Nana dah janji lepas dpt apa yg dia nak dia akan buat apa yg papa lan nak pulak...ni jer cara papa lan nak memenangi semula hati Nana...kalo dia nak memenangi hati satu2nya anak dia...sbb selama ni Nana mmg agak negetif pada dia walaupun Nana menurut kata...dia ikut sbb dia takut jer bukan sbb dia suka...sbb tu peel Nana lain sikit cuma dia tak liar...

paling mengembirakan saya bila mama lan introduce saya kat jiran2 pun as mama Taufek, Nana and sorang lg anak angkat mama lan pun sama mcm Taufek panggil saya Ma...saya dah ada 2 anak gadis yg meningkat dewasa juga dlm kluarga yg besar ni...pertalian persaudaraan ini terjalin semuanya pun berpunca dr Taufek...papa lan paham perasaan saya pada Taufek...dia yg buka jalan utk saya jumpa Taufek kali ni...dia yg atur semua, dia paham kerinduan saya pada Taufek yg dah hampir 2thn lebih saya tak berpeluang jumpa...skrg ni mungkin mudah sikit bila papa lan sendiri yg menjaga Taufek...saya ada kebebasan utk hubungi Taufek...

walau penat gak terasa sbb saya ada tugasan lain sebenarnya yg perlu diselesaikan dlm perjalanan saya ke sana kali ni...cuma jd mudah sikit sbb saya diberikan pemandu utk segala urusan saya...cuma saya kurang selesa sbb saya tak biasa diberi layanan yg sebegitu...arap2 esok bila dokumen semer dah submit kat bank tak ada masalah...arap2 gak saya tak gagap bila bank interview nnt...

apa2 pun perjalanan yg singkat kali ni mmg dpt meleraikan kerinduan saya pada apa yg saya rindu selama ni...cumanya terlalu singkat...mungkin utk kali yg lain saya mintak lebih lama dgn Taufek dan saya hanya nak hanya berdua dgn Taufek.







No comments: