Friday, December 12, 2008

busuk hati

arini ada org kata saya busuk hati ekoran dr saya bercerita yg saya tak ada hati nak bertanyakan keadaan mangsa keruntuhan banglow yg datang ke pejabat saya mencari rumah sewa...

iya saya tak nafikan...mungkin dek kerana busuk hati sayalah makanya Tuhan mengambil segala yg ada pada saya seperti kawan2 dan org2 yg sayang saya...dengan sebab itulah org2 yg dekat dgn saya pun semakin menjauhkan diri dr saya dan semakin tak mengendahkan apa2 pun mengenai saya...saya tak menyalahkan mereka semua ternyata mmg saya yg kurang selama ini...saya punya hati yg busuk mungkin juga tidak pernah ikhlas dalm apa yg saya lakukan, tak pernah jujur dgn perasaan dan perbuatan saya juga mungkin pertuturan saya selama ini...mungkin juga selama ini yg saya rasa saya cukup jujur dan ikhlas adalah segalanya kepura-puraan...

mmg selama ini saya memikirkan begitu cuma tak pernah ternyatakan dek perkataan...oleh dek kerana itulah saya paksakan hati menerima apa sajer perbuatan dan perkataan org lain pada saya, walau pedih walau perit...mmg saya selayaknya utk menerima penghinaan atas kekejian perasaan yg ada dlm hati saya...mereka yg berani berkata begitu sudah semestikan dapt menghidu kebusukan hati saya selama ini tp berusaha sebaiknya berkata yg manis2 agar tidak menyakitkan hati saya...














No comments: