Saturday, January 17, 2009

buat yg menanti

buat yg masih menanti2 jawapan dr saya arap2 paham jer la ya...kalo dah saya diam dan bnyk perkara yg saya tak layan tu, semoga tau sendiri jawapannya...dr awal mcm tu cara saya bagi layanan jd harap tak disalah mengertikan...

jgn lak sangka layanan saya tu sbb nak men tarik tali atau nak jual mahal...hakikat sebenarnya saya mmg tak minat nak kenal lebih jauh selain dr kwn biasa...mungkin gak last year tu adalah merupakan kali terakhir saya bebas utk kluar jumpa siapa sajer...jd pasni saya kena limitkan utk kluar dan kena tgk siapa kwn2 yg saya leh kuar....kwn2 saya yg berlima tu mmg terkecuali...derang tu mmg tak ada halangan...tp kwn2 lain...mungkin kalo yg pompuan2 pun senang gak...tp kalo ada lelaki susah sikit la...saya akan blk jd diri saya yg dulu...bukan ada sape2 yg halang tp mmg itu dah jd prinsip hidup saya...bila saya dah janji dlm hati utk komit saya akan sungguh2...

pergerakkan saya hanya saya yg kena bataskan, org lain takleh halang sbb semer terletak pada diri saya dan hati saya...kalo sekalipun dilarang bila hati saya nak buat saya ttp akan buat...saya jenis keras ati n kadang2 degil gak...jd apa yg saya dah janji takmo wat saya kena kotakan...kalo tak nnt org takmo caya kat saya n saya mengundang masalah kat diri sendiri...sblom ni saya leh bangga sbb saya membuktikan segala tuduhan kat saya tu meleset...jd saya akan ttp nak berbangga yg semer kepercayaan yg diberi akan saya gunakan sebaiknya...kadang2 cara menduga n nak test org ni berbeza2...tp selagi saya jd diri saya itu tak mendatangkan masalah kat saya kelak...InsyaAllah....

maaf pada yg masih mengharap...langsung tak ada niat saya nak memainkan semer...saya mmg mcmni melayan org...urda pun ckp...JP pun ada ckp dulu...tp saya tak pandai nak merubah diri saya...itu dah mmg cara saya dr dulu...itu yg buat org mudah nak tersalah mengertikan...tp saya tau hati saya kat mana sbb tu saya kena bataskan pergaulan...maaf pada semer seandainya satu hari nnt saya terus diam tak ada kabar berita...sbb mmg saya kena pelan2 kot beransur ke arah itu..sbb dulu pun saya mula berkecimpung dlm dunia cyber ni masa saya tgh menghadapi masalah...saya gunakan ruangan ini utk mengisi masa saya dan meluahkan/melepaskan segala yg membebankan jiwa...mmg ternyata sgt berkesan...yg saya pasti saya tak penah menyalahgunakan medium ni walaupun saat getir...saya sememangnya guna utk mengalihkan pemusatan pemikiran pada masalah...sekurang2nya saya dpt hiburkan hati dgn kerenah kwn2 kat medium ni...dpt mengenali bebagai watak manusia walau hanya dlm cyber...

buat 'dia' saya dah janji aritukan...jd jgn bimbamg...saya akan berusaha sebaiknya menjaga diri saya...rasanya 'dia' cukup kenal saya...aritu dah kata saya 'rusa nek bas' pasni leh kata saya lain lak ekkk...'dia' mmg tau ke mana saya nak gi selama ni mesti dgn abg atau adik, sbb tu dia bimbang kalo saya nak gi memana mesti nak tanya dr A-Z, nomot teksi pun kadang tu kena ckp...mcm aritu...hehehe...patut nak tau sgt nomot teksi, rupanya ada org dah tunggu kat luar tu nak make sure teksi mana satu...wakakaka...lawak gak..takder makna teksi tu nak bawak saya lari lak...tp kadang best gak camtu..kadang tu rasa mcm tak berapa selesa sbb saya tak biasa camtu...huhuhu...pasni saya kena lebih biasakan diri...takleh peramah sgt dgn staff2 'dia'...cara derang tu hormat pun mcm besar sgt lak diri saya ni...tak best camtu...saya suka biasa2 jer...

yg buat saya selesa dgn 'dia' sbb saya tak perlu nak kisahkan semer dr A-Z segala yg terjadi dlm hidup saya...semer mmg 'dia' sedia maklum...so far 'dia' mmg dpt terima semer yg saya sayangi termasuk Mohd Taufik dan anak2 sedara saya...'dia' tau derang semer tu mmg nyawa dan hidup saya...jd saya dah lega bab tu, tak perlu lg nak susah ati pk nnt 'dia' takleh terima...cuma kadang2 'dia' ada nada2 majuk gak bila saya kerap citer pasal 'anak2'...tp sajer la tu sbb sblom tu biasanya saya ttp akan tanya kabar 'dia' cuma iyalah sajer dia nak luahkan, elok gak, jd saya dpt jawab segera dan sebenarnya 'dia' paham, sajer 'dia' nak usik saya jer....hmmm...

percutian dgn Taufik pun 'dia' sedia maklum...cuma blom kompom jer lg...penyimpan mohor besar raja2 nnt uruskan semer...monday saya nak kompomkan kalo tak nnt saya nak beli tiket bas bila lak...saya tau 'dia' nnt mesti suh driver tulon antakan tp takper la saya nak gak bebas nek bas sesekali...blk ke sini kalo nak driver antakan nnt ok gak...kot la tak ada tiket lak...sbb time org semer coti tu....

hmmm...maafkan la saya pada yg lelain tu...arap paham cara layanan saya pasni...







No comments: