Sunday, January 11, 2009

hari ini

hari ni rasa ok sikit, walau mlm td selepas subuh baru saya dpt melelapkan mata...pepagi kak FR dah call, mcm selalu dia nak checking jer, skrg ni dia bawak kunci umah saya ke mana sajer...kalo dia call saya tak jawab makanya dia akan gunakan kunci tu utk masuk rumah saya, mmg begitu la perjanjian kami sejak 2-3 tahun lepas, sejak saya bagi dia kunci pendua rumah saya...setakat harini kunci tu mmg blom pernah dia gunakan, kak FR mmg sorang yg sgt amanah, saya sgt beruntung punya kwn dan kakak seperti dia, tak senang utk dpt seorang teman yg dpt ketawa dan menangis bersama....hampir segalanya mmg kami kongsi bersama kisah dia dan saya sendiri....

arini dah leh buat kerja tak berapa nak pening2 makanya saya dah mula nak mengemas, harini sbb nnt petang adik nak datang so saya kemas kain baju pulak, masih ada bnyk yg dah bertahun juga saya tak pakai, ada baiknya saya bagi adik utk dia bawak blk kg, terpulang mak atau shikin nak buat aper, kasi org atau derang yg nak gunakan...sayang kain baju tu semer masih elok, cumanya saya tak boleh nak pakai lg, mcm kain baju pinjam dan ada setgh tu leh buat selimut dgn saya, tak elok sgt lak tgk pakai t-shirt jer spai ke lutut, lengan pendek nak mcm lengan panjang...betul gak kata mak, badan saya bkn stgh dr dulu malahan 1/3...mak tak renti suh mkn, mkn and mkn...bukan saya taknak mkn, saya mmg ada perasaan lapar, tp saya tak ada selera dan tak ada nafsu tgk makanan, mak bising juga bila blk pun saya kurang mkn, dia masak mknan kegemaran saya, kadang tu dia kirim sana sini utk cari kegemaran saya tu dan simpan, bila saya blk dia pepagi akan masakkan walaupun utk mkn tghari...gitu la mak...kadang dia suka kalo saya blk tanpa budak2...kalo ada budak2 saya lebih melayan derang time mkn...kadang dia marah budak2 suh gi main jauh2 time saya mkn...iyala dia ibu yg dah lebih 30 thn ada dlm hidup saya...tgk selama ini jatuh bangunnya hidup saya....apa yg dia buat adalah yg terbaik utk saya...takpernah saya menyalahkan dia dlm apa2 jua pun....didikan dia pun cukup sempurna...sbb itu saya menjadi diri saya hari ini...

bab tak ada nafsu tgk mknan ni ada yg cadangkan saya buat traditional treatment...saya tak pk ke situ..ada yg kata mana nak tau ada org dengki..ntahlah saya malas nak pk menda2 mcm tu...bukan nak menidakkan pandangan org lain tp naluri saya mengatakannya itu tidak mungkin...tak ada sbb org nak membuat dengki spai mcmtu kat saya...kalo ada pun biarkanlah Tuhan tu lebih berkuasa org yg buat dengki mcm tu pun tak senang lama mana...perasaan dia sajer kata dia berjaya hakikat sebenarnya hanya Tuhan maha mengetahuinya...saya yakin ini perasaan saya dan diri saya tak ada kaitan org nak dengki dan mmg ini hukuman Tuhan bagi saya kesakitan utk saya terus ingat dosa2 saya dan menginsafkan diri saya utk hari2 depan...Tuhan mungkin dah menarik nikmat utk saya nikmati mknan...

pepagi arini saya tak diserang vertigo yg teruk mcm sblom2 ni jd saya dpt kemas rumah dan cuci bilik air, rimas sungguh saya tgk dah dekat 2 minggu semernya tak terurus, kain baju pun semer saya dah siap cuci, baru mcm lega sikit...vertigo ni menyerang tak kira time...mlm td dlm saya baring2 tu 2 kali dia nak menyerang tp saya dpt bertahan, disamping seseorang ada bersama saya di talian jd saya kuat utk menahan, tu dia tak bz la tu , saya jarang call, selalu sms ajer 'can we talk?nak ckp something?' dlm stgh jam dia akan call kalo tak bz, kalo bz dia call and ckp 'Yes darling, i'm bz now, nnt bincang' tu jer la...semer pun bising kata saya tak mkn, saya akui tu..saya dah mintak vitamin utk selera dr doktor, arap2 itu dpt membantu....

tunggu adik datang n nnt kejap lg clearlah lg setgh barang dlm rumah ni, ntahlah saya rasa mcm nak pindah dr sini...tp blom pasti lg...tunggu pas dah dikompomkan nnt baru saya berani ckp...setakat ni semer tu masih dlm perancangan, pindah ke rumah lain atau terus kluar dr daerah ini...















No comments: