Thursday, January 15, 2009

hepiiiiiii.....

hepi arini...tghari td lunch dgn papa...dah bentang segala yg perlu dibentangkan dan dah ckp -ve & +venya...dah suh papa stop tmpt tuisyen Taufik skrg and tukar kat tmpt baru tu...utk subjek Math and English jer, subjek lain teruskan kat tmpt lama tu takper...lega tullllll...hehehe...semer yg bersarang kat paler n buat hati tak tenang dah terluahkan...aritu ckp kat phone rasa mcm papa kurang dgr n faham jer...

smpt gak ckp td pasal mama long nak amik blk taufik tu...bayangkan dlm sejam lebih tu saya smpt ckp semer yg ada kat paler selama blk dr sana aritu dan semer yg saya pk dan rancang sejak itu...hehehe...mesti dlm pada tu td papa fenin gak dgr saya berckp...yg penting saya dah spaikan...td dan gak merayu utk cuti CYN...papa kata dia blom tau ada kat sini ke tidak, takper asalkan saya dpt berdua dgn Taufik, penyimpan mohor besar raja2 tu kata td nnt dia kompom semula...saya tak ckp jer td nak gi Holiday Villa Cherating, takut dia kata demand lebih lak...so kaber2 la bab yg tu dulu...hehehe...sehari dua lg leh ckp kot...lg pun td papa kejap jer singgah dr selatan ada kerja, mmg singkat masa nak bincang lelama sesatu hal...jd stright to the point jer la...lg pun papa bukan jenis nak paham kalo ckp bebelit2 atau double meaning...lg senang terus terang...sama gak dgn rancangan mama yg suh saya spaikan tu...bab tu jer td papa diam tak komen aper2...

Alhamdulillah gak sbb td siang saya tak fenin sgt...dekat maghrib td baru nak jd sikit...smpt saya dah baring rehat...makin nak membaik tp tak berapa nak baik sgt...td call adik dia kat umah mak...mak smpt gak suh adik tanya pasal fenin saya ni...mcm biasalah jawapan saya tak cukup vitamin...malas nak citer panjang2 nnt dia susah ati lak...mak tak sabar la tu tunggu saya blk sabtu ni...tp mlm kot saya baru spai sbb nak tunggu abg dr kuching dia touch down pun dah petang...

adik mcm biasa melapor perkembangan anak2 dia...termasuk along dgn diana...lg la buat saya hepi arini sbb semer org yg saya sayang dpt saya berhubung arini, perancangan utk Taufik pun berjalan lancar...smpt call akak Fr td citer kat dia saya dah lepaskan semer yg terpendam dan yg saya rancang pasal Taufik...mcm biasa la dia kata bergedik ler tu...hehehe...akak Fr kata dia nak sabotaj dia nak call papa nak kata jgn layan jer...hehehe...biasa dah tu kami mmg camtu...senang sembang dgn akak Fr sbb dia mmg kenal watak2 yg saya cerita dan dah biasa dgr semer nama2 yg saya sebut...dia tau itu ajer la nama2 yg akan sentiasa meniti dibibir saya setiap kali berbicara...Holiday Villa tu dia yg kasi info sbb dia penah pegi...dia kata senang mmg dekat tmpt mkn n pantai, kalo saya dgn Taufik jer mmg tak susah, semer tmpt walking distance jer...jd takyah la nak drive kat sana...kalo jauh2 nnt kena papa bekalkan driver lak...dia mesti tak caya saya drive...hehehe...lg pun saya takmo org ke tiga....hmmmm...td dah ckp kat papa...no mama, nana & maya....

urda pun td ada call...dia tanya pasal langkawi...tp saya dah plan Holiday Villa, Cherating...aper2 pun saya tunggu keputusan papa nak suh gi mana...paling penting masa utk dgn Taufik tu...urda tingin jumpa Taufik...tunggu la one day mesti dpt jumpa...jgn tirguda dgn anak teruna saya tu nnt dah la...hehehe...

walau petang ni td rasa tak sihat lg tp hati saya hepi...fenin ni jer takleh nak buang terus...kalo leh amik buang mmg saya buat dah...adik kata mungkin migrain saya jd lg kot...tp doktor kata saya tak stress tak migrian, tekanan darah ok mmg dah itulah tekanan darah saya yg mmg level cukup2 jer, saya hanya perlu tingkatkan selera mkn...kalo terpaksa nnt atau mak desak utk gi cara traditional saya buat gak kot...akak Fr pun ada cadangkan mcm tu dia kata elok gak cuba mana nak tau...sbb dia pun risau tgk dia kata...kakak saya yg sorang tu mmg la camtu...tp bagus gak saya ada sorang yg leh terus terang...kami mmg selalu berbincang dr hati ke hati camtu, dlm apa juga segi...termasuk kadang2 pasal kwn2...terutama dikalangan kami berlima...dan kami saling membantu semampu kami...paling utama...keperibadian saya sgt2 akak Fr kenal...senang saya nak berurusan dgn dia...dia dgn saya nak lebih kurang jer sbb tu kami berdua paling sesuai...

moga kegembiraan saya arini akan berpanjang dan buat saya semakin sihat...paling penting utk ari sabtu ni sbb ini pertama kalinya saya nak drive blk kg...taknah lg saya buat..sejarah dlm hidup saya ni, tak terbayang saya camner...hehehe...camner nak benti kat tol, camner nak lalu kat highway tu nnt, camner nak buat kalo jd jam...hehehe...gabra gak sebenarnya ni...tp teruja gak nak mencubanya...sbb tu arap2 menjelang sabtu ni fenin saya ni tak menyerang dah...baiklah terus hendaknya....Aminnnn....









No comments: