Saturday, January 17, 2009

maaf

buat sorang adik yg dah 2-3 kali datang kat umah saya...maaf kali ni tak dpt nak tumpangkan...bukan aper sbb saya nak blk kg td...lg pun saya dah mulai serik disbbkan kali terakhir datang tu dia kluar dlm kol 12mlm++ and blk lebih kol 3am...saya sendiri taknah wat kerja camtu, melainkan kalo saya blk kg dgn abg atau adik dan lewat blk KL...utk sekadar kluar mcm dia wat, gi karaoke taknah lg...saya bimbang nnt jd bualan jiran tetangga...sbb dia perempuan...

maaflah sbb kadang saya ni mmg kuno sikit cara pemikiran saya, walau cara saya berpakaian ni moden...tp fikiran saya pada sesetgh perkara masih kuno...terutama kalo bab2 org perempuan ni...saya kurang suka tu dan pernah ngadu dgn seseorang...bukan apa saya bimbang dahlah dia datang sini tanpa bagi tahu makayah dia, ditambah dia datang sini and kluar mlm blk lewat pagi dgn teman lelaki...saya takot nnt satu hari apa yg terjadi kat dia saya terpalit sama...cukup sekali 'tuduhan' terjadi kat saya...saya mmg serik!

selama ni saya tak kisah jiran nak kata apa sbb saya tau dgn sape kalo saya selalu blk lewat...derang pun dah kenal keta2 adik dan abg saya...terutama jiran yg memang sebelah umah ni...yg saya fikirkan bukan dosa dia mengumpat saya tp dosa saya yg mengundang derang mengata pasal saya...dah bnyk dosa saya, tak tertanggung, kalo boleh saya takmo tambah dgn perkara2 seumpama tu lak...

maaf buat adik tu, lg pun kedatangan dia kali ni dia tak kasi tau saya, jd tak ada sbb kalo dia nak kata saya tak kasi dia tumpang...dr awal saya dah kata kalo nak tumpang umah saya kena kasi tau awal2 jd saya tak akan buat plan atau dr awal bole kasi tau yg saya ada hal...jd tak timbul saya mengelakkan dia...ditambah dgn kesihatan yg tak berapa baik ni saya mmg tak sedia menerima tetamu...

malas nak semakkan fikiran saya dgn dia...td saya dah pesan suh dia take care...arap2 dia dpt tmpt yg dia selesa dan tak buat perkara yg bukan2...sbb masa dia ckp dlm tepon dgn saya td saya dgr sora lelaki...harap dia dpt menjaga diri dia...dia muda lg...kehidupan muda mudi skrg ni mmg cukup membimbangkan...terutama bila kebnykkan pemuda skrg ni jenis malas kerja dan tak berduit...pompuan gak yg jd bodoh dok tanggung...arap2 dia tak jd 'bodoh' camtu..arap2 apa yg jd baru2 ni dia jdkan pengajaran dan saya arap kali ni kedatangan dia mmg bukan jumpa org yg sama...

saya tak berniat nak tanya 'adik' tu dok mana mlm ni...walau td dia ada datang shopping complex dekat2 saya ni...nasib saya kensel nak gi sana tghari td...nak gi jusco pun saya kensel sbb tetiba td saya fenin...tak dpt nak belikan abg ngan kakak gam yg derang mintak...esok la gi bandar beli sesama...mungkin td dia nak singgah terus kat umah saya kot kalo saya tak blk kg...sbb nada sora dia td mcm keciwa gak la bila saya kata tgh siap2 nak blk kg...nak wat camner kali ni dia main redah jer jd nasib dia tak berapa baik...nak sewa otel saya tau dia tak mampu tu tp jgn la dia gi dok umah boipren dia...gi la tumpang umah kwn2 lain (kalo dia ada kwn lak, sblom2 ni kerap dtg mmg dok umah saya)...

bila pk pasal tu kadang pelik bila budak pompuan skrg ni tak tgk lelaki yg nak dijdkan teman..mmg org ckp memilih yg berduit, patut pun pilih kalo tak jd mcm 'adik' tu...boipren tak dpt nak sewakan otel, dulu kalo dia nak dtg sini dia mmg ckp nak jimat sbb tu nak tumpang umah saya, saya tak kisah pun, tp ni saya tak dpt tumpangkan, walau saya susah ati gak tp saya malas nak pk, pandai dia la, cuma harap nnt saya tak dgr sesuatu yg tak elok, itu jer harapan saya...

nmpk mcm saya sibuk sbb spai pk duit dia lak...tp mmg betul selama ni dia kija dok kata nak jimat tiap kali datang sini and semer on saya kalo dia kat sini (saya tak kisah tu)...ditambah ada satu hal lg yg aritu saya dah ckp dgn urda...sbb tu saya tak sangka dia leh datang KL lak arini, ditambah dgn dia kata minggu depan nak gi langkawi dgn kwn2 dia...mmg bukan hak saya nak kisah duit dia, tp dr gaya dia tu dia sentiasa mcm org yg sgt berjimat cermat, ditambah dia mmg pernah merunggut kat saya yg gaji dia tak berapa cukup, bermakna kewangan dia tak berapa nak kukuh, minggu depan nak ke langkawi tu pun nak pakai duit gak...hmmm...

ntahlah...arap2 tak ada apa yg tak elok jd kat dia sepanjang dia kat sini, terutama mlm ni....Aminnnnnn....







No comments: