Saturday, January 03, 2009

bukan mudah org nak paham

apa yg saya tulis pasal segala hubung kait antara saya, papa, mama lan, taufik dan anak2 mama lan tak mudah utk org paham...kisah 12thn yg lalu...biarlah org nak kata ada something happen antara saya dgn papa lan disbbkan saya memahami dia dan dia lebih mudah mendgr kata2 saya...

kenyataannya semer kwn2 yg kenal saya direality lebih dr 10thn amat memahami kaitan saya dgn mereka semua...Taufik membesar depan mata saya...Taufik hadir saat saya mmg sgt2 mengharapkan kehadiran seorang anak..Taufik seperti satu anugerah yg tak ternilai dek saya...ibarat org mengantuk disorongkan bantal...kami sekeluarga pun amat2 menyayangi Taufik...mak sendiri tak pernah anggap Taufik bukan cucu dia...mak pun menyayangi Taufik mcm cucu2 dia yg lain...hakikat perasaan sayang saya ada Taufik tak siapa pun dpt menyangkalnya...termasuk papa....

semakin hari semakin semer org menyedari betapa saya sgt2 menyayangi Mohd Taufik...walau asal usulnya tak diketahui tp dia merupakan anugerah buat kami semua...hubungan kami semua bertaut disebabkan dia...papa sekalipun tak pernah membezakan kasih sayang dan apa sajer diantara Taufik dan anak kandung dia, mcm tu juga dgn mama lan...

kalau dulu saya ditakdirkan ada anak saat kehadiran Taufik mereka sama besar...sbb itu pada saya Taufik adalah anak sulung saya...dia nyawa saya...dia buah hati saya....selepas dia baru hadir Nurhakimie...kedua2nya jd pengarang jantung saya...tak terbezakan kasih sayang dedua tu kat saya...sbb dedua tu sakit pening saya yg jaga..dedua tu amat2 memahami saya...gerak geri mereka dpt saya baca...tanpa mereka luahkan kehendak mereka...begitulah dekatnya kami...

biarlah ada yg kata terbau something fishy..hakikatnya tak terjadi semer tu...saya akrab dgn semer ahli keluarga tu...Taufik adalah penghubung antara kami semer...dia yg kami semua kasihi...walau dia bukan dr darah daging seorang pun dr kami....

sukalah org nak kata atau anggap apa sajer, yg penting saya tau perasaan saya pada Taufik, kasih sayang saya setulusnya pada dia...mereka yg dekat dgn saya sgt memahaminya...org yg tak kenal saya lantak derang la nak kata apa...

tak paham saya bila ada org yg buat sesuatu mengharapkan balasan...takpernah saya harapkan apa2 dr Taufik atau papa...papa pun tau itu...selama 12thn ni takpernah saya dpt semua benda dgn mudah...walau saya hadapi saat kesukaran 2-3 tahun yg lalu...semuanya selesai atas usaha saya sendiri...papa sgt tak puasati selama ini saya tak pernah cerita kesukaran saya...saya tak pernah luahkan pada papa kesukaran hidup saya...semer dimata papa elok2 sajer...lately baru papa tau kesukaran hidup saya...tp semernya dah selesai...papa mmg sgt berkemampuan kalau saya mintak bantuan...pasti juga dgn tangan terbuka papa akan bantu....tp saya tak pernah gunakan kesempatan tu...

bukan mudah nak org memahami apa yg jd 12thn lalu sehingga hari ni....cukuplah ahli keluarga saya sgt memahaminya...org lain tak penting pada saya....










No comments: